English

ولید فارس:

دو دستگی در تیم مذاکره کننده آمریکا در وین نشانه نزدیک شدن به توافق با ایران است

مشاور سابق ترامپ دودستگی در تیم مذاکره کننده این کشور در وین را نشانه نزدیک شدن به توافق با ایران دانست.

دو دستگی در تیم مذاکره کننده آمریکا در وین نشانه نزدیک شدن به توافق با ایران است

به گزارش خبرگزاری موج، عضو سابق تیم مشاوران دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، دودستگی در تیم مذاکره کننده این کشور در وین را نشانه نزدیک شدن به توافق با ایران دانست.

ولید فارس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العربیه، درباره اختلافات در تیم مذاکره کننده آمریکا در وین گفت: چند هفته و چند ماه است که تاکید می‌کنیم درباره موضوع توافقنامه هسته‌ای ایران، دو نوع دودستگی وجود دارد. دودستگی اول، تقریبا حزبی است. یعنی بیشتر اعضای حزب دموکرات و شماری از اعضای حزب جمهوریخواه از یک سو و بیشتر اعضای حزب جمهوریخواه و شماری از اعضای حزب دموکرات از سوی دیگر، درباره لزوم امضای توافقنامه با ایران دچار دودستگی شده اند.

به گفته او، موضوع مهمتر و خطرناکتر، دودستگی در داخل دولت است. از یک سو، افرادی هستند که رئیس جمهور منتخب آن‌ها را منصوب کرده است، در واقع منظور همان تیم رئیس جمهور است. آن‌ها خواهان آن هستند که از همه ابزار‌ها برای اعمال فشار استفاده کنند تا هدف سیاسی شان یعنی امضای توافقنامه محقق شود. از سوی دیگر، دیوان سالاران مالی یا امنیتی هستند که قوانین را اجرا می‌کنند و تحریم‌ها را مطابق قوانین می‌دانند. علت بروز این اختلاف که می‌گفتیم ایجاد خواهد شد و ایجاد هم شد، همین مسئله است.

ولید فارس خروج ریچارد نفیو از تیم مذاکره کننده آمریکا را بحران در حد جنجال رسانه‌ای خواند، زیرا او دیوان سالار است و کسی از او حمایت نخواهد کرد. اما اگر بتواند دولت را ترک کند و حرف بزند، پیامد‌های سیاسی به همراه خواهد داشت. اما خروج او از مذاکرات، تاثیری بر خود مذاکرات نخواهد داشت، زیرا اعضای تیمی که کاخ سفید تعیین کرده است به کار خودشان ادامه خواهند داد.

مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای تقریباً دو ماه پیش مجدداً از سر گرفته شد. طرفین مذاکره کننده قبلاً اعلام کرده بودند که امیدوارند طی چند هفته آینده به توافق دست یابند. هم‌اکنون دور هشتم مذاکرات احیای برجام در وین در جریان است.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اعلام کرد ایران، تروئیکای اروپا، روسیه و چین به تهیه بخش مهمی از پیش نویس سند پایانی مذاکرات وین ادامه دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه