English

اردوغان آماده ازسرگیری روابط با ارمنستان

رئیس‌جمهوری ترکیه با اشاره به بازگشایی مسیر نخجوان به خاک جمهوری آذربایجان گفت: امیدوارم مشکل بین آذربایجان و ارمنستان با گشایش این مسیر ارتباطی پایان یابد.

اردوغان آماده ازسرگیری روابط با ارمنستان

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان ، رئیس‌جمهوری ترکیه که عازم نیویورک شده تا در هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کند، با اشاره به بازگشایی مسیر نخجوان به خاک اصلی جمهوری آذربایجان گفت: امیدوارم مشکل بین آذربایجان و ارمنستان با گشایش این مسیر ارتباطی پایان یابد.

اردوغان همچنین گفت: نخست‌وزیر گرجستان به من تمایل نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان برای برگزاری نشست میان ما را اطلاع داده است. را رسانده است.

رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: در صورت برگزاری این نشست امکان برقراری روابط دیپلماتیک ترکیه با ارمنستان وجود خواهد داشت.

وی در ادامه در واکنش به اظهارات کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان تصریح کرد: باید شاهد برداشته شدن گام‌های مقتضی از سوی طرف مقابل باشیم. در صورتی که طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکند تصمیمات لازم را اتخاذ و براساس آن عمل خواهیم کرد. ترکیه در این رابطه فرمانبر کسی نیست.

اردوغان با بیان اینکه 21 سپتامبر در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد، توضیح داد: طبیعتا در مورد موضوع مهاجران پیامی (در اجلاس سران) خواهیم داشت چرا که بیشترین بار مهاجران را ما بر دوش می‌کشیم.

رئیس‌جمهوری ترکیه در مورد بحران انسانی در افغانستان اظهار کرد: هرگز در مورد کمک‌های بشردوستانه تردید نخواهیم کرد.

اردوغان درباره تلاش‌ها برای اصلاح نظام انتخاباتی و کاهش حدنصاب انتخاباتی در ترکیه نیز گفت: امیدواریم انتخابات 2023 در شرایط متفاوتی برگزار شود.

وی همچنین از اهدای کتاب خود به نام «جهان عادلانه‌تر امکان پذیر است» به مقامات دیگر کشورها در جریان دیدارهایش در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد خبر داد.

اردوغان در این کتاب که اخیرا به زبان‌های ترکی، انگلیسی، عربی و فرانسوی منتشر شده است، بر لزوم اصلاحات جامع به ویژه در شورای امنیت سازمان ملل متحد تأکید می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه