English

نقض آتش بس در مناطق مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان

جمهوری آذربایجان، ارمنستان را به شلیک در مناطق مرزی و نقض آتش بس متهم کرد.

نقض آتش بس در مناطق مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان

به گزارش خبرگزاری موج، وزارت دفاع آذربایجان مدعی شد ارمنستان در مناطق «کلبجر، گده بی و شوشا» آتش بس را نقض کرده است.

بر این اساس نیرو‌های ارمنستان نیز در روز‌های ۲۴ تا ۲۶ ماه می (سوم تا پنجم خرداد ماه جاری) به فواصل مختلف مواضع نیرو‌های ارتش جمهوری آذربایجان در مناطق «کلبجر و گده بی» را از مواضع خود در منطقه «گقارکونیک» زیر آتش گرفته اند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان تصریح کرده است: تاکنون هیچ واکنشی نظامی از سوی جمهوری آذربایجان به این تحرکات داده نشده است.

مقامات ارمنستان هفته گذشته آذربایجان را متهم کردند به مرزبندی میان دو کشور تعدی کرده است. آن‌ها گفتند این اقدام آذربایجان نقض آشکار قوانین آتش بس میان دو کشور است که با میانجیگری روسیه اعمال شده است.

مقامات آذربایجان پس از این ادعا تعدی به مرز‌های ارمنستان را انکار کرده و گفتند نیرو‌های آنان فقط از مرز‌های کشورشان دفاع می‌کنند. آرمن گریگوریان، دبیر شورای امنیت ارمنستان گفت: تا زمانی که نیرو‌های آذربایجان به حقوق مرزی ارمنستان احترام نگذارند و قلمرو مرزی را ترک نکنند، هیچ مذاکره‌ای به منظور تعیین حدود مرز‌ها صورت نخواهد گرفت.

وزارت دفاع ارمنستان اخیرا در اطلاعیه‌ای با تاکید بر اینکه هرگونه تجاوز به تمامیت ارضی ارمنستان که می‌تواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشد غیرقابل قبول است، خواستار خروج بی قید و شرط نیرو‌های جمهوری آذربایجان از خاک این کشور شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه