English

شلیک نیروهای ارمنستان به مواضع جمهوری آذربایجان در نخجوان

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از شلیک نیروهای ارمنستان به مواضع نیروهای این کشور در منطقه نخجوان و پاسخ متقابل خبر داد.

شلیک نیروهای ارمنستان به مواضع جمهوری آذربایجان در نخجوان

به گزارش خبرگزاری موج، جمهوری آذربایجان اعلام کرد که مواضع ارتش این کشور در جمهوری خودمختار «نخجوان» بامداد دوشنبه مورد حمله نیروهای ارمنستان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه ای اعلام کرد: «در دوم آگوست، ساعت 03.27 صبح به وقت محلی واحدهای نیروهای مسلح ارمنستان با استفاده از سلاح‌های سبک مواضع ارتش جمهوری آذربایجان را در "شهرک حیدرآباد" در جمهوری خودمختار نخجوان هدف قرار دادند.»

وزارت دفاع آذربایجان گزارشی از تلفات این حادثه اعلام نکرده و گفته است که به این حمله متقابلا پاسخ داده است.

این وزارتخانه در بیانیه خود افزود: «در حال حاضر، وضعیت در این منطقه پایدار است و واحدهای ما وضعیت عملیاتی را کنترل می‌کنند.»

این در حالی است که منابع ارمنستانی روز یکشنبه مدعی سرنگون کردن یک فروند پهپاد ارتش جمهوری آذربایجان نزدیک منطقه «واردنیس» شدند.

وزارت دفاع ارمنستان مدعی شد که یگان‌های پدافندی این کشور یک پهاد ارتش جمهوری آذربایجان را نزدیک واردنیس سرنگون کردند. ارمنستان اعلام کرده که این پهاد ساخت رژیم اسرائیل بوده است.

وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه خود مدعی شده است که این پهپاد قصد رخنه به حریم هوایی این کشور را داشت که با تلاش یگان پدافندی این کشور این اقدام خنثی شد. ارمنستان مدعی شده که بقایای این پهپاد در سه و نیم کیلومتری شمال دهکده «وانوان» پیدا شده است.

از سرگیری تنش‌ها در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان در شرایطی بوده است که در روزهای گذشته با طرح روسیه، توافق آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان صبح چهارشنبه گذشته حاصل شده بود.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان چهارم آبان ۱۳۹۹ بعد از ۴۴ روز درگیری، با وساطت روسیه بر سر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی به توافق رسیدند.

بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در «آغ‌دام»، «کلیجر» و «لاچین» را تخلیه کند و مسیر زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند. در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات‌های نظامی، کریدور لاچین را (به عرض پنج کیلومتر) ‌برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند.

این آتش بس به عنوان یک پیروزی برای جمهوری آذربایجان و یک شکست برای ارمنستان تلقی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه