English

ولادیمیر پوتین خواستار بهبود روابط میان روسیه و اوکراین شد

رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در مجمع اقتصادی شرق(EEF) با حضور برخی از رهبران کشورهای جهان از جمله چین و هند خواستار بهبود کامل روابط میان مسکو و کی‌یف شد.

ولادیمیر پوتین خواستار بهبود روابط میان روسیه و اوکراین شد

به گزارش خبرگزاری موج، « ولادیمیر پوتین » رئیس جمهور روسیه روز جمعه در مراسم افتتاحیه کنفرانس مجمع اقتصادی شرق(EEF) گفت که روابط مسکو و کی‌یف باید دیر یا زود احیا شود اما زودتر انجام شود بهتر است.

براساس گزارش تاس، وی افزود: من معتقدم شرایطی که ما امروز با آن مواجه هستیم کاملا غیرطبیعی و غیرعادی است. دیر یا زود، اگر زودتر شود بهتر است، ما باید روابط خود را با دولت اوکراین در یک چارچوب کامل بهبود ببخشیم.

رئیس جمهور روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در کنفرانس مجمع اقتصادی شرق یا مجمع اقتصاد بین‌المللی سن پترزبورگ(SPIEF) شرکت کند.

پوتین در پاسخ به سوالی درباره احتمال مشارکت زلنسکی در این کنفرانسها گفت: این به ما بستگی ندارد بلکه به مردم و رای دهندگان اوکراینی بستگی دارد. اگر زلنسکی انتخاب شود و سیاستهایش را در عمل و نه فقط در ظاهر به سمت روابط روابط با روسیه هدایت کند بلکه شدنی است.

روابط میان روسیه و اوکراین از زمان سرنگونی دولت ویکتور یانوکوویچ در سال 2014 توسط غرب گرایان در این کشور و همچنین الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه شدیدا دچار تنش و تیرگی شده است و تا یک تقابل نظامی تمام عیار نیز پیش رفت.

مجمع اقتصادی شرق کنفرانسی بین‌المللی است که هر ساله در بندر ولادیوستوک روسیه برگزار می‌شود.

«شی جین پینگ» رئیس جمهور چین و «نارندرا مودی» نخست وزیر هند از دیگر سخنرانان مراسم مقدماتی این نشست بودند که به صورت ویدئو کنفرانسی در حال برگزاری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه