English

اولیانوف:

امکان احیای توافقنامه هسته‌ای بسیار بالاست

مذاکره‌کننده اصلی روسیه در مذاکرات وین درباره برجام ابراز امیدواری کرد که پاسخ مقامات تهران به درخواست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تمدید توافقات فنی مثبت باشد تا از پیش‌آمدهای نامشخص و عواقب منفی احتمالی جلوگیری شود.

امکان احیای توافقنامه هسته‌ای بسیار بالاست

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری «تاس»، " میخائیل اولیانوف " نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین و رئیس هیئت نمایندگی این کشور در مذاکرات پیرامون احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، ابراز امیدواری کرد که مقامات تهران پاسخ مثبتی به درخواست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تمدید توافقات فنی در خصوص کنترل و بازرسی تأسیسات هسته‌ای در ایران بدهند. به‌عقیده وی، چنین اقدامی باعث‌ می‌شود از پیش‌آمدهای نامشخصی که ممکن است عواقب منفی در پی داشته باشد، جلوگیری شود.

اولیانوف شب گذشته (جمعه) در پیامی توئیتری درباره انقضای زمان اجرای موقت و 3ماهه توافقات فنی بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت: «آژانس هنوز پاسخ مثبت ایران را دریافت نکرده است که توافقات موقت فنی همچنان ادامه داشته باشد. من امیدوارم که این پاسخ مثبت باشد تا از بروز موارد نامشخص و به‌دنبال آن عواقب منفی این وضعیت جلوگیری شود.»

این دیپلمات روس همچنین ابراز عقیده کرد که امکان احیای توافقنامه هسته‌ای بسیار بالاست، هرچند کسی نمی‌تواند از قبل در این رابطه ابراز اطمینان کند. به‌گفته وی، هدف مذاکره‌‌کنندگان در وین آن است که بدون اتلاف وقت، وظایف خود را انجام دهند و در این راستا کیفیت سند مربوط به احیای برجام در اولویت قرار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی