English

آنتونی بلینکن:

جدیت و هدف خود را برای بازگشت به توافق هسته ای نشان دادیم

وزیر امورخارجه آمریکا مدعی شد که کشورش جدیت و هدف خود را برای بازگشت به توافق هسته ای بر مبنای "پایبندی در برابر پایبندی" نشان داده است

جدیت و هدف خود را برای بازگشت به توافق هسته ای نشان دادیم

به گزارش خبرگزاری موج، آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا در بخشی از گفت وگوی خود با رادیو ۴ بی.بی.سی که بخش هایی از آن منتشر شده است با اشاره به برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام ) مدعی شد که کشورش جدیت و هدف خود را برای بازگشت به توافق هسته ای بر مبنای "پایبندی در برابر پایبندی" نشان داده است

وی افزود: اما ما هنوز نمی‌دانیم که آیا ایران هم آماده است تا تصمیمی مشابه بگیرد و رو به جلو حرکت کند، یا نه.

بلینکن در ادامه گفت: تیم مذاکره کننده آمریکایی قرار است در روزهای پیش رو به وین بازگردد و باید ببینیم که چه می شود.

وزیر امور خارجه آمریکا که برای شرکت در نشست گروه هفت به لندن پایتخت انگلیس سفر کرده است، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر لندن بخواهد در رابطه با بدهی خود به ایران پولی به این کشور بدهد، آیا واشنگتن مخالف خواهد بود؟ تاکید کرد که این تصمیم مربوط به بریتانیا است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود نسبت به افزایش غنی سازی اورانیوم در ایران ابراز نگرانی کرد و گفت: با توجه به این وضعیت مشخص نیست که اکنون زمان گریز هسته ای ایران به چند ماه کاهش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، وزیران امورخارجه هفت کشور صنعتی جهان (گروه ۷) در پایان اجلاس سه روزه خود در لندن یک بیانیه مشترک درباره موضوعات مورد بحث خود و نتایج آن منتشر و در آن از انجام مذاکرات میان طرف‌های توافق هسته ای و همچنین پیوستن آمریکا به این مذاکرات برای بازگشت به توافق استقبال کردند.

آنها در این بیانیه آورده‌اند که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بهترین راه برای اطمینان از ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران است.

وزیران امورخارجه این کشورها همچنین با اعلام حمایت از مسئولیت آژانس بین المللی انرژی اتمی در نظارت و راستی آزمایی فعالیت های هسته ای ایران آورده اند که بازگشت و اجرای کامل برجام می تواند راه را برای پرداختن به مسائل منطقه‌ای و امنیتی هموار ‌کند.

مقامات آمریکایی در حالی اصرار دارند که در صورت بازگشت ایران به تعهداتش در برجام آنها نیز به این توافق بازمی گردند که جمهوری اسلامی ایران تاکید می کند، آمریکا به عنوان طرفی که به صورت یک جانبه و غیرقانونی از توافق خارج شده و تعهداتش را زیر پا گذاشته است ابتدا باید به برجام بازگردد و تمام تحریم های وضع شده در دوران ریاست جمهوری ترامپ را به صورت یکجا لغو کند، سپس ایران با راستی آزمایی رفع تحریم ها به تعهدات هسته ای اش باز خواهد گشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه