English

وزیر امورخارجه آمریکا:

رفع تحریم‌ های ایران پیش از تعهد کامل به برجام انجام نخواهد شد

وزیر امورخارجه آمریکا مدعی شد تحریم‌ های ایران زمانی رفع خواهد شد که این کشور به تعهدات خود ذیل برجام پای‌بند شود.

رفع تحریم‌ های ایران پیش از تعهد کامل به برجام انجام نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج، «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا، امروز (چهارشنبه) ادعاهای جدیدی درباره توافق برجام مطرح کرده است.

بلینکن مدعی شد تحریم‌ های ایران زمانی رفع خواهد شد که این کشور به تعهدات خود ذیل برجام پای‌بند شود.

بلینکن در بخشی از سخنان خود مدعی شد: «تا زمانی که ایران به پای‌بندی کامل در برجام بازنگردد، تحریم‌ها را لغو نخواهیم کرد. ما دوباره مسیر دیپلماتیک خود را با متحدان اروپایی آغاز کرده‌ایم تا ایران به توافق هسته‌ای برگردانیم.»

او سپس افزود: «درباره برجام علاوه بر کنگره با متحدان و شرکای خود در منطقه نیز مشورت می‌کنیم.»

بلینکن در بخشی دیگر از سخنان خود مدعی شد «آمریکا فروش سلاح به عربستان را متوقف کرده و فرستاده ویژه در امور جنگ یمن تعیین کرده است.»

دولت دونالد ترامپ سال ۲۰۱۸ در اقدامی یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران خارج شد. پس از آن کارزار فشار حداکثری علیه ایران آغاز شد. اکنون مسئله برجام و احیای آن از چالش‌های پیش روی دولت جدید آمریکا است.

اتحادیه اروپا و طرف‌های دیگر برجام نیز در این راه اظهارات بسیاری مطرح کرده‌اند. به طور مثال، به تازگی «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خواستار احیای توافق هسته‌ای ایران و استفاده از فرصت‌های کنونی شده و با تکرار ادعا‌های خود مبنی‌بر کاهش پای‌بندی ایران به تعهداتش ذیل برجام، گفت: «اکنون فرصتی داریم که نباید از دست بدهیم. من به‌عنوان یک هماهنگ‌کننده در برجام معتقدم اکنون فضای ایجاد روابط دیپلماتیک داریم. ما باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم و برجام را به مسیر خود بازگردانیم.»

«پیتر استانو» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز امروز اعلام کرد اتحادیه اروپا در حال حاضر برای بازگرداندن توافق هسته‌ای ایران به مسیر صحیح خود تلاش می‌کند.

شرط و شروط واشنگتن برای آزادی پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی

خبرگزاری «یونهاپ» نیز به اظهارات بلینکن درباره اموال بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی اشاره کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا طی این اظهارات مدعی شده است که، تا زمانی که ایران به توافق هسته‌ای بازنگردد، این پول‌ها آزاد نخواهد شد.

پیش از این نیز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سئول را متحدی نزدیک برای طرح‌های تحریمی واشنگتن معرفی کرده و مدعی شده بود که؛ اموال بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی تنها پس از مشورت با آمریکا آزاد می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی