English

هایکو ماس:

می‌خواهیم به ایرانی‌ها درباره پایبندی اروپا به برجام اطمینان دهیم

وزیر امورخارجه آلمان گفت: ما می‌خواهیم به مقامات ایرانی درباره پایبندی آلمان و اروپا به توافق هسته‌ای اطمینان دهیم و اروپا به منظور حفظ این توافق طرحی را برای کاهش تأثیر تحریم‌ها و انجام تراکنش‌های مالی با ایران راه‌اندازی کرده است.

می‌خواهیم به ایرانی‌ها درباره پایبندی اروپا به برجام اطمینان دهیم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری شینهوا، هایکو ماس وزیر امورخارجه آلمان که در بغداد به سر می‌برد، شنبه شب در دیدار با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق با ابراز نگرانی درباره وضعیت منطقه گفت: آلمان به شدت خواهان برقراری ثبات در منطقه است.

ماس با بیان اینکه قصد دارد در روزهای آتی به ایران سفر کند، گفت که در دیدار با مقامات ایرانی نیز درباره ثبات خاورمیانه رایزنی خواهد کرد.

وی افزود: ما می‌خواهیم به مقامات ایرانی درباره پایبندی آلمان و اروپا به توافق هسته‌ای اطمینان دهیم و اروپا به منظور حفظ این توافق طرحی را برای کاهش تأثیر تحریم‌ها و انجام تراکنش‌های مالی با ایران راه‌اندازی کرده است.

وزیر امور خارجه آلمان در دیدار خود با نخست وزیر عراق همچنین بر حمایت کشورش از نقش متعادل بغداد در منطقه به‌ویژه در شرایط کنونی منطقه و تنش میان آمریکا و ایران تاکید کرد.

ماس گفت: ثبات منطقه برای آلمان بسیار مهم است و ما از به هم خوردن آن به شدت نگران هستیم.

وی همچنین در بدو ورود به بغداد نسبت به تشدید تنش‌ها با ایران هشدار داد و گفت که در "فضایی آکنده از تحریک و سوءظن" ممکن است جنگی آغاز شود که به نفع هیچ کس نیست.

بنابر اعلام دفتر نخست وزیری عراق، عادل عبدالمهدی نیز در این دیدار گفت که کشورش از هر تلاشی برای برقراری ثبات در خاورمیانه استقبال می‌کند.

عادل عبدالمهدی افزود: ما از هر تلاشی برای ثبات منطقه و جهان حمایت و با کشورهای اروپایی در این زمینه همکاری می‌کنیم. ما در همین راستا هیئت‌ها و پیام‌هایی را به تهران، واشنگتن و اروپا فرستاده‌ایم.

وزیر امور خارجه آلمان روز شنبه در سفری از پیش اعلام نشده وارد بغداد، پایتخت عراق شد و در جریان سفر خود با برهم صالح ، رئیس جمهوری و عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق دیدار کرد.

پیش از این وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرده بود که هایکو ماس قصد دارد در سفری منطقه‌ای به ایران، اردن و امارات سفر کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در این باره گفت که سفر هایکو ماس با هماهنگی و موافقت انگلیس و فرانسه که همگی از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنند، انجام می‌شود و این موضوع به‌علاوه با مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا نیز که کشورش از این توافق خارج شده مورد بحث و رایزنی قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ایرانی

    بسه دیگه اینهمه دوز و کلک ترو خدا ترو قران گول اینها رو نخورین غنی سازی شبانه روزی سه شیفت انجام بدین به خدا هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نگرفته ضرب العجل 60 روزه هم فرصت زیادی بود میتونستند در همان روز های ابتدایی کانال مالی رو تاسیس کنند . جالب اینجاست میگه کانال مالی راه اندازی کنیم تا در ایتدا دارو رد و بدل کنیم یکی نیست بگه مارو احمق فرض کردی نفهم؟ ما نیاز داریم نفت فراون بفروشیم به اروپا و دنیا و کانالی باشه سریع پولشو پرداخت کنه ما نیازی به واردات نداریم انشا الله در همه ضمینه ها صادرات هم خواهیم داشت . دولت عزیز ترو خدا گول نخورین یک سال پس از برجام و چهار سال در برجام درب انرژی هسته ایمونو بستیم به خاطر چی؟ اینا وقت کشی میکنند اقتصادمون فلج بشه تا تهدیدات ما بدون داشتن پول اثری نکنه و ما نابود بشیم . با تمام قدرت پس از شصت روز کانال مالی نفتی ایران محقق نشد (تاکید میکنم نفتی نه دارو فقط نفت و به ازای نفت دلار نقدی ) سانترفیوزهای بیشتر با سه شیفت کار شبانه روزی و ذخیزه سازی با درصد خیلی بای اورانیوم و اب سنگین کار کنین . ما 40 ساله تحریمم اینم روش تحمل میکنم به شرطی که تا فلج نشدیم سه شیفت کار کنین تا دنیا به غلط کردن بیوفته . فقط رابطه با روسیه و چین و عراق و این چند کشور دوست رو حفظ کنین الباقی خودشون به غلط کردن میافتند. یکم تنگه هرمز رو هم نا امن کنین با سیاست های خودتون تا حرکت فروش نفت های عربی کندتر پیش بره و قیمت نفت سر به فلک بزنه نترسین توکل به خدا . امید به رحمت خدا . جلوی زورگویان بایستی ایستاد از همین حالا مقدمات حرکت بعد از شصت روز رو احیا کنین و بگذارین ببینند شوخی نداریم و در جلسات خود بنا رو بر این بگذارین که کانال مالی احداث نخواهد شد . پیش بینی همه چیز رو بکنین حرف ما ارزش داره . حرف ایرانی نباید زمین بیافته و دنیا باید اینو بدونه . حرکت به سمت ایرانی با عظمت و اسلامی . مدیریت محترم سایت خواهشا انتشار بده و دست مسولین محترم کشور برسون . خداقوت

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی