English

شکایت دادستان کل تگزاس از جو بایدن

دادستان کل تگزاس در حال پیشبرد شکایت از رئیس‌جمهور جدید آمریکا به دلیل متوقف کردن دستور اخراج مهاجران «غیر‌قانونی» است.

شکایت دادستان کل تگزاس از جو بایدن

به گزارش خبرگزاری موج، منابع آگاه بامداد امروز خبر دادند که «کِن پاکستون»، دادستان کل ایالت تگزاس روند شکایت از «جو بایدن»، رئیس‌جمهور جدید آمریکا را به دلیل متوقف کردن دستور ۱۰۰ روزه اخراج مهاجرانی که به گفته وی «غیرقانونی» هستند را آغاز کرده است.

به نوشته وبگاه خبری «آکسیوس»، دادستان کل ایالت تگزاس ضمن پیشبرد شکایت خود از بایدن، خواستار دستوری برای متوقف کردن این اقدام وی به طور موقت شده است.

پاکستون مدعی شده که این اقدام بایدن قانون اساسی آمریکا، قانون مهاجرت و قوانین اداری فدرال و همچنین توافقنامه میان تگزاس و وزارت امنیت داخلی آمریکا را نقض می‌کند.

این در حالی است که «لئو فرسکو»، یکی از وکلای امور مهاجرت به وبگاه خبری آکسیوس گفته که این شکایت احتمالاً با شکست روبه‌رو می‌شود زیرا یک قاضی نمی‌تواند اداره مهاجرت گمرک آمریکا را مجبور به اخراج شخص خاصی از کشور کند.

تگزاس یکی از ایالت‌هایی است که اکثر جمعیت آن هوادار جمهوریخواهان است. ترامپ در انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰، در این ایالت به پیروزی رسید اما به طور کل وی نتوانست با کسب حد نصاب آرای الکترال به پیروزی در انتخابات دست یابد.

دستور منع اخراج مهاجران غیرقانونی که بایدن در ساعات اولیه حضورش در کاخ سفید صادر کرد، روز جمعه وارد فاز اجرایی شد.

بایدن در روزی که به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا سوگند یاد کرد و وارد کاخ سفید شد کار خود را با لغو اقدامات مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق کشورش آغاز کرد. وی دستور اجرایی ترامپ برای ممنوعیت سفر شهروندان از کشور‌های مسلمان را لغو و ساخت دیوار مرزی مکزیک را نیز متوقف کرد.

بایدن به وزارت امور خارجه دولتش دستور داده که صدور روادید برای اتباع کشور‌هایی که با فرمان ترامپ تحت تأثیر قرار گرفته بودند را آغاز کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه