English

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا اعلام شد

طبق آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به ۱۴ میلیون و ۹۴۹ هزار و ۲۲۹ نفر رسید.

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج، طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم یک‌هزار و ۴۰۴ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به ۲۸۳ هزار و ۶۵۸ نفر افزایش یافت.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۱۹۴ هزار و ۵۸۰ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۱۴ میلیون و ۹۴۹ هزار و ۲۲۹ نفر رسید.

مقایسه جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که شمار قربانیان کرونا در آمریکا تاحدودی کاهش داشته است و مبتلایان به این ویروس ناشناخته نیز مجدداً روندی افزایشی داشته است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع رسانی «ورلد اُ میترز»، مجموع مبتلایان به کرونا ویروس در آمریکا را ۱۵ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۴۶ نفر و مجموع قربانیان «کووید-۱۹» در این کشور را ۲۹۰ هزار و ۴۴۳ نفر گزارش کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا را در آمریکا تجزیه و تحلیل می‌کند، برآورد کرده است که شمار کلی مبتلایان به کروناویروس در آمریکا ظرف یک ماه آینده به ۲۴ میلیون ۲۲۲ هزار و ۶۴۱ نفر و شمار قربانیان آن در این کشور به ۳۸۱ هزار و ۶۱۴ نفر می‌رسد.

این وبگاه آمریکایی همچنین گزارش کرد، ایالت کالیفرنیا که در هفته‌های اخیر از نظر تعداد مبتلایان به کرونا بعد از رده دوم قرار گرفته بود، بار دیگر با یک میلیون و ۳۹۰ هزار و ۷۵۸ مورد ابتلا و ۲۰ هزار و ۱۵ مورد فوتی به کانون بیماری کرونا در آمریکا تبدیل شده است و ایالت تگزاس هم‌اکنون با یک میلیون و ۳۳۱ هزار و ۷۱۹ مورد ابتلا و ۲۳ هزار و ۱۸۶ مورد فوتی به رده دوم انتقال یافته است. ایالت نیویورک نیز که زمانی کانون کووید-۱۹ در آمریکا بود، هم‌اکنون با ۷۱۳ هزار و ۱۲۹ مورد ابتلا در رده پنجم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس قرار دارد.

نیویورک نیز با ۳۵ هزار و ۳۴ مورد فوتی، همچنان بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

با تشدید شیوع کرونا در آمریکا، کارگروه مقابله با این ویروس ناشناخته اخیراً در گزارش هفتگی خود هشدارهایی جدی درباره شیوع کرونا داده و از مسئولان امور سلامت خواسته با توجه به شیوع بالای بیماری و موارد بالای بستری  و مرگ سیاست های جدیدی در پیش بگیرند.

در این گزارش که برای ایالت‌ها ارسال شده، آمده است: «خطر ابتلای همه مردم آمریکا به کووید-۱۹ در سطح بی‌سابقه‌ای قرار دارد.»

در این گزارش تصریح شده میزان ابتلا قبل از شیوع موج همه‌گیری در تابستان نزدیک به ۲۵ هزار نفر در روز بوده اما این رقم اکنون به ۱۸۰ هزار نفر رسیده است.

کارگروه کرونای کاخ سفید تصریح کرده شمار بیماران بستری در آن زمان کمتر از ۳۰ هزار نفر بوده و اکنون به بیش از ۹۰ هزار نفر رسیده است. نرخ مرگ و میر بیش از دو برابر شده است.

از طرف دیگر، «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی روز شنبه گفت، روند شیوع ویروس کرونا در آمریکا تا پایان بهار سال آینده تغییر چندانی نخواهد کرد.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۶۷ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۵۶۵ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان یک میلیون و ۵۴۴ هزار و ۱۴۸ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۴۳ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۴۱۲ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با ۹ میلیون و ۷۰۳ هزار و ۹۰۸ مورد ابتلا و ۱۴۰ هزار و ۹۹۴ مورد فوتی و برزیل با ۶ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۶۵ مورد ابتلا و ۱۷۷ هزار و ۳۸۸ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی