English

رکوردشکنی کرونا در آمریکا

طبق آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۱۳ میلیون و ۹۲۰ هزار و ۷۷۲ نفر رسید.

رکوردشکنی کرونا در آمریکا

به گزارش خبرگزاری موج، طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم دو هزار و ۸۳۶ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به ۲۷۳ هزار و ۳۶۸ نفر افزایش یافت.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۲۰۶ هزار و ۷۴۸ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۱۳ میلیون و ۹۲۰ هزار و ۷۷۲ نفر رسید.

مقایسه جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به کرونا و قربانیان ویروس این ویروس در آمریکا مجدداً روندی افزایشی داشته است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع رسانی «ورلد اُ میترز»، مجموع مبتلایان به کرونا ویروس در آمریکا را ۱۴ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۹۴۱ نفر و مجموع قربانیان «کووید-۱۹» در این کشور را ۲۷۹ هزار و ۸۶۵ نفر گزارش کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا را در آمریکا تجزیه و تحلیل می‌کند، برآورد کرده است که شمار کلی مبتلایان به کروناویروس در آمریکا ظرف یک ماه آینده به ۱۸ میلیون ۴۷ هزار و ۱۶۱ نفر و شمار قربانیان آن در این کشور به ۳۳۰ هزار و ۷۷۹ نفر می‌رسد.

این وبگاه آمریکایی همچنین گزارش کرد، ایالت تگزاس هم‌اکنون با یک میلیون و ۲۶۸ هزار و ۹۴۶ مورد ابتلا و ۲۲ هزار و ۳۳۵ مورد فوتی به کانون جدید بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده تبدیل شده است و ایالت «کالیفرنیا» با یک میلیون و ۲۶۵ هزار و ۱۸۲ مورد ابتلا و ۱۹ هزار و ۴۱۰ مورد فوتی به رده دوم انتقال یافته است. ایالت نیویورک نیز که زمانی کانون کووید-۱۹ در آمریکا بود، هم‌اکنون با ۶۶۴ هزار و ۲۳۸ مورد ابتلا در رده پنجم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس قرار دارد.

نیویورک نیز با ۳۴ هزار و ۷۱۸ مورد فوتی، همچنان بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

با تشدید شیوع کرونا در آمریکا، کارگروه مقابله با این ویروس ناشناخته روز گذشته (چهارشنبه) در گزارش هفتگی خود هشدارهایی جدی درباره شیوع کرونا داده و از مسئولان امور سلامت خواسته با توجه به شیوع بالای بیماری و موارد بالای بستری  و مرگ سیاست های جدیدی در پیش بگیرند.

در این گزارش که ۲۹ نوامبر (۹ آذرماه) برای ایالت‌ها ارسال شده، آمده است: «خطر ابتلای همه مردم آمریکا به کووید-۱۹ در سطح بی‌سابقه‌ای قرار دارد.»

در این گزارش تصریح شده میزان ابتلا قبل از شیوع موج همه‌گیری در تابستان نزدیک به ۲۵ هزار نفر در روز بوده اما این رقم اکنون به ۱۸۰ هزار نفر رسیده است.

کارگروه کرونای کاخ سفید تصریح کرده شمار بیماران بستری در آن زمان کمتر از ۳۰ هزار نفر بوده و اکنون به بیش از ۹۰ هزار نفر رسیده است. نرخ مرگ و میر بیش از دو برابر شده است.

این گزارش تصریح می‌کند: «با توجه به ظرفیت محدود بیمارستان‌ها و نرخ بالای شیوع کووید-۱۹ در مرحله بسیار خطرناکی قرار داریم و موج شیوع بعد از عید شکرگزاری، مراقبت از بیماران و به طور کلی نظام درمانی را مختل خواهد کرد.»

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۶۴ میلیون و ۵۰۷ هزار و ۶۳ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان یک میلیون و ۴۹۲ هزار و ۵۵۸ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۴۱ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۸۴۹ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با ۹ میلیون و ۵۳۴ هزار و ۹۶۴ مورد ابتلا و ۱۳۸ هزار و ۶۵۷ مورد فوتی و برزیل با ۶ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۶۵۰ مورد ابتلا و ۱۷۴ هزار و ۵۳۱ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه