English

میخائیل اولیانوف:

روح همکاری بین آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی و ایران غالب شده است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اعلام کرد روح همکاری بین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران غالب شده است.

روح همکاری بین آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی و ایران غالب شده است

به گزارش خبرگزاری موج، « میخائیل اولیانوف »، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی به همکاری ایران و آژانس اشاره کرد و آن را باعث ناامیدی کسانی دانست که به دنبال بحران‌سازی هستند.

اولیانوف در این خصوص نوشت: از گزارش‌های درزیافته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مشخص شده که ایران (روند) دسترسی به مکان‌های تعیین شده از سوی آژانس را آغاز کرده است. کسانی که به دنبال ترتیب دادن یک بحران درباره این موضوع بودند، احساس ناامیدی زیادی می‌کنند. روح همکاری بین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تهران غالب شد.

وی پیش از این از درز سریع گزارش محرمانه این نهاد بین‌المللی به رسانه‌ها انتقاد کرده بود. اولیانوف در توئیتر نوشت: «مانند همیشه، گزارش محرمانه مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص ایران اندکی بعد از توزیع در میان اعضای شورای حکام سریعاً به رسانه‌ها درز پیدا کرد. شرم‌آور است. وجه مثبت ماجرا آن است که همکاری خوب میان ایران و آژانس بار دیگر برای عموم تأیید شد.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بخشی از جدیدترین گزارش خود که روز جمعه در اختیار اعضای شورای حکام قرار گرفت به مسئله دسترسی به دو سایت مورد تقاضا پرداخته و ادعا کرده که ایران اجازه دسترسی به یکی از این دو سایت برای نمونه‌برداری‌های محیطی را داده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شده بازرس‌های این سازمان طی روزهای آینده در ماه سپتامبر و در تاریخی که بر سر آن با ایران توافق حاصل شده، از سایت دیگر هم دیدن کرده و نمونه‌برداری انجام خواهند داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی