English

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران سفر می کند؟

شبکه «ان‌اچ‌کی» ژاپن از سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران در آینده ای نزدیک خبر داد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران سفر می کند؟

به گزارش خبرگزاری موج، پایگاه اینترنتی شبکه «ان‌اچ‌کی» ژاپن به نقل از یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد رافائل گروسی ، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، امیدوار است بتواند هفته آینده به ایران سفر و با مقامات ارشد کشورمان دیدار کند.

بنا بر اعلام ان‌اچ‌کی، گروسی قصد دارد در سفر خود، همکاری ایران در روند بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دو تأسیسات هسته‌ای را که بنا بر ادعای این سازمان محل ذخیره مواد هسته‌ای اعلام نشده است، درخواست کند. اعضای آژانس در ماه ژوئن هم از ایران خواستند که به بازرسان اجازه دسترسی به این دو سایت را بدهد. این قطعنامه مغرضانه از سوی انگلیس، فرانسه و آلمان پیشنهاد شده است.

طبق این گزارش،  احتمالا گروسی همچنین با مقامات ایرانی درباره  تاسیسات هسته‌ای در نطنز در مرکز ایران، که ماه گذشته در آن آتش‌سوزی به وقوع پیوست، گفتگو کند.

خبرها درباره سفر احتمالی گروسی به تهران در حالی منتشر می‌شود که شب گذشته مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در نامه به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، خواستار فعال‌سازی مکانیسم ماشه مندرج در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت شد. او که کشورش از برجام خارج شده است و بنا بر اعلام متحدان غربی خود حقی در اقدام علیه ایران در این خصوص ندارد، مدعی شد به دلیل نقض توافق‌نامه هسته‌ای تهران، باید تمامی تحریم‌های پیشین علیه تهران فعال شود.

روند فعال‌سازی مکانیسم ماشه و بازگشت خودکار تحریم‌های ایران ۳۰ روز زمان خواهد برد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه