English

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد؛

رشد کرونا در قاره آفریقا سرعت گرفته است

سازمان جهانی بهداشت در خصوص سرعت گرفتن رشد کرونا در این قاره هشدار داد.

رشد کرونا در قاره آفریقا سرعت گرفته است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از گاردین، پس از ثبت ۲۰۰ هزار مورد ابتلا به کرونا در آفریقا، سازمان جهانی بهداشت در خصوص سرعت گرفتن رشد کرونا در این قاره هشدار داد.

مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در سخنانی از طریق ویدئو کنفرانس و در گفتگو با انجمن خبرنگاران سازمان ملل در ژنو تصریح کرد: ۹۸ روز طول کشید تا آمار مبتلایان در آفریقا به یکصد هزار مورد برسد. این در حالی است که تنها ۱۸ روز طول کشید تا این عدد از صد هزار مورد به دویست هزار مورد برسد.

او همچنین گفت: با وجود آنکه این موارد کمتر از ۳ درصد از آمار جهانی را تشکیل می‌دهد، اما مشخص است که این ویروس در حال سرعت گرفتن (در این قاره) است.

مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی همچنین گفت: این همه گیری همچنان در پایتخت‌ها و اطراف آن متمرکز است؛ اما ما شاهد هستیم شمار مبتلایان در استان‌ها بیشترو بیشتر می‌شود.

طبق اعلام گاردین، آفریقای جنوبی کشوری است که بیشترین ضرر را از کرونا در میان کشور‌های آفریقایی از آن خود کرده است؛ بطوری که بیش از یک چهارم تمامی مبتلایان در این کشور قرار دارد.

طبق آماری که از سوی خبرگزاری فرانسه بدست آمده، قاره آفریقا تا کنون کمتر از ۶ هزار مورد مرگ و میر را به ثبت رسانده؛ اما تنها ۵ کشور در آفریقا ۷۰ درصد از این آمار را از آن خود کرده اند که این کشور‌ها عبارتند از: آفریقای جنوبی، الجزائر، نیجریه، مصر و سودان.

گفتنی است طبق آمار‌هایی رسمی، تا کنون بیش از ۷ میلیون و ۶۰۹ هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند؛ همچنانکه بیش از ۴۲۴ هزار نفر بر اثر کرونا در جهان جان خود را از دست داده اند. آمریکا با بیش از دو میلیون مبتلا و بیش از ۱۱۶ هزار مورد مرگ و میر بر اثر کرونا، رتبه نخست را در میان کشور‌های جهان از آن خود کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی