English

گزیده مهمترین اخبار بین الملل دوشنبه ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۸

خبرگزاری موج، اهم اخبار بین الملل دوشنبه 25 شهریورماه 1398 را گزارش می دهد.

گزیده مهمترین اخبار بین الملل دوشنبه 25 شهریور ماه 1398

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، سرخط مهمترین اخبار بین الملل دوشنبه 25 شهریورماه 1398 را می توانید در ادامه بخوانید:

ادعای آمریکا درخصوص دست داشتن ایران در حمله به آرامکو

یک مقام آمریکایی ادعا کرد: ایران در حمله به تاسیسات آرامکو عربستان نقش داشته است.

سخنگوی ارتش و کمیته‌ های مردمی یمن گفت: عربستان باید در حساب‌ و کتاب‌ های خود بازنگری کند و دست از تجاوزاتش علیه یمن و محاصره کشور ما بردارد.

دفتر نخست وزیر عراق اعلام کرد: عادل عبدالمهدی و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با یکدیگر به صورت تلفنی به گفتگو و رایزنی پرداخته اند.

وزارت انرژی آمریکا در بیانیه ای گفته آماده است از ذخایر استراتژیک انرژی خود برای مقابله با اثرات حمله به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو بر بازار نفت استفاده کند.

مقام های افغان اعلام کرده اند قریب به صدهزار نیروی امنیتی افغان مسوولیت تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری این کشور را بر عهده دارند.

مقام های افغان از انفجار بمب کنار جاده ای در نزدیکی شهر فراه افغانستان خبر داده اند. این حادثه جان 5 غیرنظامی را گرفته است.

سهیل شاهین سخنگوی طالبان در دوحه قطر گفته است: گروه طالبان به هرگونه توافق احتمالی با آمریکا متعهد خواهد بود. البته آمریکا نیز باید به تعهداتش وفادار باشد.

مقام های هندی از بازداشت 2 شهروند آمریکایی به علت به پرواز درآوردن پهپاد در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری هند خبر دادند.

منابع مطلع اعلام کردند: ابوعبیده الآغا، از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس و از تجار فلسطینی در زندان سیاسی الذهبان بازداشت شده است.

مدیرکل موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ما در یک سال گذشته به راستی‌آزمایی و نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام ) ادامه دادیم و در آینده هم این کار را انجام خواهیم داد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری گفته است: آمریکا به نفت و گاز خاورمیانه نیازی ندارد.

ارتش و کمیته های مردمی یمن مواضع مزدوران متخاصم سعودی در عسیر را هدف قرار دادند و ده‌ ها عنصر مزدور سعودی به هلاکت رسیدند.     

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه