English

اردوغان:

محروم کردن ترکیه از سلاح های هسته ای غیرقابل قبول است

رئیس جمهور ترکیه در اظهار نظری گفته است: کشورهایی که سلاح های هسته ای دارند، حق ندارند به ترکیه بگویند که این کشور نباید سلاح های هسته ای داشته باشد.

محروم کردن ترکیه از سلاح های هسته ای غیرقابل قبول است

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از ینی شفق، روز چهارشنبه(13 شهریورماه)، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در اظهارنظری گفته است: این نکته که دولت های دارای سلاح هسته ای ، دستیابی به این سلاح ها را برای ترکیه قدغن می کنند، غیرقابل قبول است. با این حال، اردوغان به این نکته اشاره نکرده که آیا کشورش طرحی برای دستیابی به سلاح های هسته ای دارد یا خیر.

اردوغان در جریان سخنرانی خود برای اعضای حزب عدالت و توسعه ترکیه گفته است: برخی کشورها هستند که موشک هایی در اختیار دارند که می توانند کلاهک هسته ای حمل کنند. این دسته از کشورها به ما می گویند که ما نمی توانیم چنین سلاح هایی داشته باشیم. من این موضوع را نمی توانم بپذیرم.

ترکیه در سال 1980 معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای را امضا کرده است. اردوغان بر این باور است که رژیم صهیونیستی که در همسایگی ترکیه به سر می برد از سلاح های هسته ای برخوردار است و ترکیه هم باید تسلیحات کافی برای حفاظت از خود را در اختیار داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه