English

تماس تلفنی ترامپ با رهبران هند و پاکستان

رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با نخست وزیران هند و پاکستان بر ضرورت کاهش تنش بر سر مساله کشمیر بین این دو همسایه اتمی تاکید کرد.

تماس تلفنی ترامپ با رهبران هند و پاکستان

به گزارش خبرگزاری موج، دونالد ترامپ در پستی توییتری نوشت: من با دو دوست خود یعنی نارندرا مودی و عمران خان، نخست وزیران هندوستان و پاکستان درباره مساله تجاری، شراکت استراتژیک و از همه مهمتر مساله کشمیر و کاهش تنش در این منطقه گفت‌وگو کردم. وضعیت سختی است اما گفت‌وگوی خوبی بود.

روابط بین اسلام آباد و دهلی نو بر سر مساله کشمیر و لغو خودمختاری این منطقه از سوی هندوستان بدتر از قبل شده است.

نارندرا مودی به ترامپ گفت که امیدوار است وزیر بازرگانی هندوستان و نماینده تجاری آمریکا بار دیگر دیدار کرده و بر مسائل تجاری دو جانبه گفت‌وگو داشته باشند. واشنگتن نیز تایید کرد که ترامپ با مودی درباره تجارت گفت‌وگو داشتند.

کاخ سفید اعلام کرد: دو طرف به بررسی چگونگی ادامه تقویت روابط تجاری دو طرفه پرداختند و به دنبال این هستند که به زودی دیداری داشته باشند.

کاخ سفید همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد، ترامپ با عمران خان نیز گفت‌وگو داشته و بر ضرورت کاهش تنش و لفاظی‌ها با هندوستان بر سر مساله کشمیر تاکید کرده است. ترامپ بر ضرورت اجتناب از افزایش بحران در منطقه تاکید کرده و به دو طرف نیز آن را یادآور شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه