English

هند پیشنهاد آمریکا برای میانجی‌گری در نزاع کشمیر را رد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفت: ما اظهارات ترامپ مبنی بر آمادگی واشنگتن برای میانجی‌گری در مساله کشمیر در صورت درخواست هند و پاکستان شنیدیم. چنین درخواستی از سوی نارندرا مودی ، نخست وزیر هند مطرح نشده است.

هند پیشنهاد آمریکا برای میانجی‌گری در نزاع کشمیر را رد کرد

به گزارش خبرگزاری موج، راویش کومار، سخنگوی وزارت امور خارجه هند در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ما اظهارات دونالد ترامپ ، رییس جمهور آمریکا را مبنی بر آمادگی واشنگتن برای میانجی‌گری در مساله کشمیر در صورت درخواست هند و پاکستان شنیدیم. چنین درخواستی از سوی نارندرا مودی ، نخست وزیر هند مطرح نشده است.

به گزارش پایگاه خبری هیل، این سخنگو افزود: موضع دائم هند این بوده است که مسائل مهم موجود با پاکستان تنها به صورت دوجانبه مورد بحث قرار می‌گیرند. هرگونه گفتگو با پاکستان مستلزم پایان یافتن تروریسم مرزی خواهد بود. توافق شیملا و اعلامیه لاهور مبنای حل و فصل دوجانبه تمامی مسائل موجود میان پاکستان و هند را ارائه می‌دهد.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در دیدار با عمران خان، نخست وزیر پاکستان در کاخ سفید اظهار کرد، مودی از او خواسته در نزاع کشمیر میانجی‌گری کند.

ترامپ در این باره گفت: این نزاع سال‌های سال ادامه یافته و اگر بتوانم کمکی کنم، دوست دارم در این خصوص میانجی‌گر باشم. نمی‌توان باور کرد دو کشور فوق‌العاده‌ای که رهبران بسیار بسیار تیزهوشی دارند، نتوانند مشکلاتی مانند این را حل کنند.

پاکستان و هند متعهد شده‌اند که با حل نزاع کشمیر به دنبال راهکاری دوجانبه باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه