English

سفیر فلسطین در روسیه :

مفاد معامله قرن مردود است

سفیر فلسطین در روسیه تشکیل کنفدراسیون با اردن را مشروط به ایجاد دولت مستقل فلسطین کرد .

مفاد معامله قرن مردود است

به گزارش خبرگزاری موج، سفیر فلسطین در روسیه تشکیل کنفدراسیون با اردن را مشروط به ایجاد دولت مستقل فلسطین کرد و افزود، آنچه تا کنون از مفاد معامله قرن  منتشر شده، مردود است. تشکیلات خودگردان آماده مذاکراه برای ایجاد کنفدراسیون با اردن است اما این موضوع باید به پس از ایجاد دولت مستقل فلسطین موکول شود.

نوفل گفت: معامله قرن تلاشی برای محو کردن پرونده فلسطین است و شریکی فلسطینی پیدا نمی‌کنند که این طرح را بپذیرد؛ آنچه تا کنون از این قرارداد آشکار شده از نظر ما مردود است؛ آمریکا موضعی یکجانبه در حمایت از اسرائیل دارد و جامعه بین‌المللی نمی‌تواند این منطق را بپذیرد. توقف طرح‌های اقتصادی آمریکا در فلسطین تلاشی برای به زانو در آوردن (تشکیلات خودگردان) و پذیرش طرح آمریکاست.

سفیر تشکیلات خودگردان ادامه داد: اگر فلسطینی‌ها توافقی با اسرائیل امضا نکنند صلحی در منطقه وجود نخواهد داشت، عاقلان در داخل اسرائیل اهمیت این توافق با فلسطین را می‌دانند. رویکردهایی برای خروج از پیمان اسلو وجود دارد و خروج از توافق‌های سابق ضربه‌ای برای تمام جهان خواهد بود.

وی در خصوص ایجاد کنفدراسیون با اردن نیز تأکید کرد: ما آماده مذاکره درباره کنفدراسیون با اردن هستیم اما پس از آنکه به دولت (مستقل فلسطین) خود دست پیدا کردیم.

سال گذشته روزنامه هاآرتص در گزارشی به افشای جزئیات طرح تشکیل کنفدراسیون فلسطین و اردن پرداخت و نوشت پیشنهاد مذکور ، از اساس یک طرح اسرائیلی است.

در گزارش یاد شده آمده بود، بنا به پیشنهاد مذکور، کرانه باختری البته بدون قدس تحت نظارت امنیتی اردن قرار می‌گیرد، «اسرائیل» انضمام قدس و شهرک‌های اسرائیلی به خودش را اعلام می‌کند، حرفی از تعیین سرنوشت منطقه «غور اردن» و اینکه آیا تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی یا کنفدراسیون پیشنهاد شده قرار می‌گیرد، زده نشده است

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه