English

تشدید تنش های تجاری میان آمریکا و چین

دونالد ترامپ در اقدامی، تعرفه واردات کالاهای چینی به ارزش 200 میلیارد دلار را از 10 درصد به 25 درصد افزایش داده است. چین نیز وعده کرده اقدام آمریکا را تلافی کند. ناظران از تشدید تنش های تجاری میان دو طرف خبر می دهند.

تشدید تنش های تجاری میان آمریکا و چین

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آسوشیتدپرس، گفتگوهای تجاری میان چین و آمریکا پس از آنکه در روز جمعه گذشته(20 اردیبهشت ماه)، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تعرفه این کشور بر 200 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین را به دو برابر افزایش داد، بدون دستیابی به هیچ نتیجه قابل توجهی شکست خورد. این امر موجب تشدید تنش های تجاری میان واشنگتن و پکن خواهد شد.

ترامپ در پیامی توئیتری اعلام کرده است: نیاز به عجله کردن برای دستیابی به توافق تجاری میان چین و آمریکا نبوده است. وی پس از این گفته: امکان دارد و یا امکان ندارد این تعرفه ها حذف شوند. این موضوع بستگی به آن چیزی دارد که در مذاکرات آتی با طرف چینی اتفاق خواهد افتاد. 

یک مقام کاخ سفید که به شرط ناشناس بودن سخن گفته اعلام کرده که معلوم نیست چه زمان بار دیگر گفتگوهای تجاری میان دو طرف از سر گرفته شود. ترامپ تعرفه واردات 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی را از 10 درصد به 25 درصد افزایش داده است. چین نیز در واکنش به این اقدام قول داده تا اقدام متقابل را به اجرا گذارد.     

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه