English

مرور مهمترین اخبار بین الملل چهارشنبه ۲۲ اسفند ماه ۱۳۹۷

خبرگزاری موج، اهم اخبار بین الملل چهارشنبه 22 اسفندماه را گزارش می دهد.

مرور مهمترین اخبار بین الملل چهارشنبه 22 اسفند ماه 1397

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، سرخط مهمترین اخبار بین الملل چهارشنبه 22 اسفندماه 1397 را می توانید در ادامه بخوانید:

گوآیدو از عزم خود برای اشغال کاخ ریاست جمهوری خبر داد          

خوان گوآیدو رهبر مخالفان و رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا در جدیدترین اظهارنظر خود گفته است: وی خیلی زود و پس از آنکه حمایت نیروهای مسلح ونزوئلا را کسب کند، راهی کاخ ریاست جمهوری خواهد شد تا وظایف خود به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا را انجام دهد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اظهارات جیسون گرینبلات نماینده ویژه آمریکا در خاورمیانه مبنی بر ضرورت دستگیری معاون رهبر این گروه صالح العروری را قویا محکوم کرد.

واکنش روسیه به تحریم های جدید آمریکا علیه بانک روسیه-ونزوئلا           

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده: آمریکا با اعمال تحریم های جدید به یک بانک روسی-ونزوئلایی، اعتبار دلار را تضعیف می کند.

درخواست اعضای شورای امنیت از طرف های درگیر در یمن          

وزارت دفاع آمریکا در خواست کرده تا در سال مالی 2020، بودجه این نهاد به 718 میلیارد دلار افزایش یابد. این میزان، حاکی از افزایش 5 درصدی، نسبت به بودجه پنتاگون در سال 2019 است.

واکنش ترکیه به اظهارات نتانیاهو بر علیه اردوغان          

ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نسبت به یک پیام توئیتریِ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل که در جریان آن به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه توهین کرد بود واکنش نشان داد. وی گفته است: دروغ و فشار نمی تواند جنایات رژیم اسرائیل را پنهان کند. 

روز چهارشنبه(22 اسفندماه)، نیجر اعلام کرد: 33 تروریست بوکوحرام را در جریان عملیاتی در منطقه دریاچه چاد در جنوب شرق این کشور کشته و تسلیحات و خودروهای نظامی آن ها را به غنیمت گرفته است.

واکنش شدید اردوغان به اظهارات نتانیاهو          

رئیس‌جمهوری ترکیه در پاسخ به اظهارات نتانیاهو که وی را دیکتاتور خوانده بود گفت: ای نتانیاهو، به خودت بیا تو ظالم هستی. ما را تهدید نکن .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه