English

سفر رئیس جمهور تایوان به ۳ کشور منطقه پاسیفیک

"تسای اینگ ون" رئیس جمهور تایوان از 3 کشور منطقه پاسیفیک در این ماه بازدید خواهد کرد. این سفر در راستای تحکیم مناسبات تایوان با این کشورها صورت می گیرد. این اقدام همزمان با تشدید فشارها به دولت تایوان از سوی دولت چین صورت می گیرد.

سفر رئیس جمهور تایوان به 3 کشور منطقه پاسیفیک

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، "تسای اینگ ون" رئیس جمهور تایوان از 3 کشور منطقه پاسیفیک در این ماه بازدید خواهد کرد. این سفر در راستای تحکیم مناسبات تایوان با این کشورها صورت می گیرد. این اقدام همزمان با تشدید فشارها به دولت تایوان از سوی دولت چین صورت می گیرد.

تسای از جزایر پالائو، نائورو و مارشال دیدن خواهد کرد. این دیدارها در فاصله بین 21 تا 28 ماه مارس انجام خواهند گرفت. پکن از سال 2016 که تسای اینگ ون قدرت را در تایوان به دست گرفت، فشارها بر این کشور را افزایش داده است. تسای فردی است که در تایوان به طرفداری از ایده استقلال تایوان از چین مشهور است و "سیاست چین واحد" را قویا رد می کند.

چین و تایوان در جریان جنگ های داخلی سال 1949 چین از یکدیگر جدا شدند. با این حال، چین هنوز هم تایوان را بخشی از خاک خود قلمداد می کند و قویا با اعلام استقلال تایوان مخالفت می ورزد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی