English

رئیس جمهور تایوان، خواستار حمایت بین المللی از کشورش شد

رئیس جمهور تایوان از جامعه ی جهانی خواسته است تا از این کشور در برابر تهدیدات چین، حمایت کند.

رئیس جمهور تایوان، خواستار حمایت بین المللی از کشورش شد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، روز شنبه(15 دی ماه) رئیس جمهور تایوان "تسای اینگ ون" از جامعه ی جهانی خواسته است تا از دموکراسی و شیوه ی زندگی حاکم بر تایوان حمایت کند. این اظهارات در شرایطی اعلام می شوند که چین، تهدیدات خود علیه جزیره ی تایوان را از سر گرفته است.

اظهارات رئیس جمهور تایوان پس از اعلام نظر "ژی جی پینگ" رئیس جمهور چین اعلام می شوند که گفته بود: هیچ کس نمی تواند انکار کند که تایوان بخشی از خاک چین است و مردم، هم در تایوان و هم در چین، بایستی ایده ی همگرایی در قالب "چین واحد" را پیگیری کنند.

تسای با اشاره به تهدیدات چین گفته است: "امید داریم که جامعه ی بین المللی، موضوع تایوان را جدی بگیرد و از ما حمایت کند". اگر جامعه ی بین المللی نخواهد از کشوری مستقل چون تایوان حمایت کند، هیچ کس نمی تواند بگوید که کشور بعدی که خواهد بود که با این نوع تهدیدات مواجه خواهد شد.

تایوان همواره یکی از موضوعات حساس برای چینی ها بوده است و از سوی این کشور به عنوان قلمرو مقدس چین قلمداد می شده است. "ژی جی پینگ" از زمان روی کار آمدن رئیس جمهور طرفدار استقلال در تایوان، بر فشارهای خود علیه این کشور افزوده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه