English

جنجال عبور کشتی های نیروی دریایی آمریکا از تنگه تایوان

ایالات متحده آمریکا دو کشتی جنگی را رهسپار تنگه تایوان کرده است. این اقدام همزمان با افزایش تحرکات آمریکا در تنگه تایوان صورت می گیرد که همواره با مخالفت چین همراه بوده است.

جنجال عبور کشتی های نیروی دریایی آمریکا از تنگه تایوان

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، ایالات متحده آمریکا دو کشتی جنگی را رهسپار تنگه تایوان کرده است. این اقدام همزمان با افزایش تحرکات آمریکا در تنگه تایوان صورت می گیرد که همواره با مخالفت چین همراه بوده است. 

این حرکت، می تواند منجر به افزایش تنش ها در روابط چین_آمریکا شود با این حال، این اقدام از سوی تایوان به عنوان جلوه ای بارز از حمایت دولت ترامپ از تایپه در بحبوحه تنش این کشور با پکن ارزیابی می شود. 

این تحرک آمریکا همچنین در جریان مذاکرات تجاری آمریکا و چین و وعده دونالد ترامپ مبنی بر اینکه چین و آمریکا در راه دستیابی به یک توافق تجاری، بسیار به یکدیگر نزدیک شده اند صورت می گیرد.آمریکا همچنین این اقدام را در آستانه نشست کیم جونگ اون و دونالد ترامپ در ویتنام انجام داده است.

چین از حضور کشتی های جنگی آمریکایی در تنگه تایوان اظهار خشم کرده است. لو کانگ سخنگوی وزارت خارجه چین گفته است: "ما به صراحت با اقدامات تحریک آمیز ایالات متحده آمریکا که برای صلح و ثبات در تنگه تایوان، مفید و سازنده نیستند مخالفت می کنیم".  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی