English

دولت افغانستان از طالبان به سازمان ملل شکایت کرد

دولت افغانستان، شکایت رسمی خود از اجازه دادن به طالبان جهت سفر به روسیه برای حضور در مذاکرات صلح افغانستان را به سازمان ملل متحد ارائه کرد.

دولت افغانستان از طالبان به سازمان ملل شکایت کرد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از عرب نیوز، دولت افغانستان شکایت رسمی خود از اجازه دادن به طالبان جهت سفر به روسیه برای حضور در مذاکرات صلح افغانستان را به سازمان ملل متحد ارائه کرد.
مقام های دولت افغانستان گفته اند که یک هیات 10 نفره از طالبان، این هفته برای شرکت در یک نشست دو روزه با سیاستمداران بانفوذ افغان در یک هتل لوکس در مسکو، به روسیه سفر کرده اند. هدف از این نشست، یافتن راه حل برای خاتمه دادن به بحران 17 ساله سیاسی-امنیتی افغانستان عنوان شده است.

دو طرف نسبت به خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان توافق کرده اند. امری که گروه طالبان آن را پیش شرط اصلی آتش بس و تعهد خود به صلح در افغانستان اعلام کرده است.

دولت افغانستان به ریاست اشرف غنی، همچون گفتگوهای صلح طالبان با آمریکا در قطر، در این نشست هم اجازه حضور نیافته است. مقام های دولت افغانستان تایید کرده اند که دولت اشرف غنی، شکایتی رسمی را از سفر هیات طالبان به روسیه جهت انجام مذاکرات صلح بدون حضور دولت افغانستان، به سازمان ملل متحد تسلیم کرده است. با این حال، دولت افغانستان تاکنون توضیح نداده است که چرا به سفرهای پیشین طالبان به روسیه و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس اعتراض نکرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه