English

آغاز گفتگوهای یمنی در اردن

نیروهای طرفدار منصور هادی و حوثی های یمن، گفتگوهای خود در اردن را با موضوع مبادله اسرا و با حمایت سازمان ملل متحد آغاز کرده اند.

آغاز گفتگوهای یمنی در اردن

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آسوشیتدپرس، نیروهای طرفدار منصور هادی و حوثی ها، گفتگوهای خود را با موضوع مبادله اسرا، و با پشتیبانی سازمان ملل متحد، در اردن آغاز کردند. پیش از این، دو طرف در ماه دسامبر در مورد مبادله اسرا به توافق رسیده بودند با این حال، همزمان با افزایش درگیری ها بویژه در شهر بندری الحدیده، اجرای توافقنامه مبادله اسرا متوقف شده بود.   

مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل متحد در موضوع یمن روز سه شنبه(16 بهمن ماه) گفته است: جلسه دو روزه گروه های یمنی در اردن معطوف به نهایی کردن لیست زندانیان و اسرایی است که باید آزاد شده و یا مبادله شوند. یک مقام صلیب سرخ گفته است که یکی از دلایل توقف توافق مبادله اسرا در گذشته این بوده است که هر طرف درخواست آزادی تعداد اسرایی را داشته است که طرف مقابل ادعا می کرده این میزان اسیر را در اختیار ندارد. 

حوثی ها و نیروهای طرفدار منصور هادی در ماه دسامبر سال 2018، در سوئد با یکدیگر گفتگو کرده و به توافقی دست یافتند که بر اساس آن، مبادله اسرا و آتش بس در بندر الحدیده بایستی به اجرا گذاشته می شد. با این حال، این توافقات به دلیل عدم پایبندی طرف های معاهده عملی نشده است. دو طرف یکدیگر را به نقض تعهدات خود متهم می کنند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی