English

رئیس جمهور عراق:

ترامپ از عراق برای رصد ایران اجازه نگرفته است

برهم صالح رئیس جمهور عراق اعلام کرده است ترامپ از دولت عراق برای رصد فعالیت های ایران توسط نیروهای آمریکایی مستقر در عراق اجازه نگرفته است. پیشتر رئیس جمهور آمریکا گفته بود حضور نظامی آمریکا در عراق برای رصد فعالیت های ایران کاملا ضروری است.

ترامپ از عراق برای رصد ایران اجازه نگرفته است

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، برهم صالح رئیس جمهور عراق در اظهار نظری در روز دوشنبه(15 بهمن) گفته است: ترامپ رئیس جمهور آمریکا از دولت عراق در مورد اقدامات نیروهای آمریکایی جهت رصد فعالیت های ایران اجازه نگرفته است. 

صالح گفته است که نیروهای آمریکایی مستقر در عراق به عنوان بخشی از توافق مشترک میان عراق و آمریکا و با هدف مبارزه با تروریسم در این کشور حضور دارند. آن ها فقط باید به این توافق متعهد باشند. ترامپ پیش از این گفته بود که برای آمریکا ضروری است تا حضور نظامی خود در عراق را حفظ کند زیرا از این طریق واشنگتن می تواند به دقت فعالیت های ایران را که مشکلی واقعی برای آمریکاست رصد کند.

صالح در پاسخ به صحبت های ترامپ گفته است:"بار عراق را با اظهارات خود سنگین نکنید... آمریکا قدرت بزرگی است اما اولویت های سیاسی خود را دنبال نکنید این ما هستیم که در عراق زندگی می کنیم". عراق با توجه به بالا گرفتن تنش ها میان ایران و آمریکا در موقعیت سختی قرار دارد. 

صالح گفته است:"داشتن روابط خوب با ایران کاملا به نفع عراق و دیگر کشورهای منطقه است". 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی