English

پادشاه اردن به عراق سفر کرد

پادشاه اردن برای دیدار و گفتگو با مقام های عراقی به این کشور سفر کرد. از آخرین سفر ملک عبدالله دوم به عراق، بیش از دو دهه می گذرد.

پادشاه اردن به عراق سفر کرد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز دوشنبه(24 دی ماه) پادشاه اردن ملک عبدالله دوم به عراق سفر کرد و در بغداد با رئیس جمهور عراق برهم صالح دیدار و گفتگو کرد. پادشاه اردن بیش از یک دهه است که به عراق سفر نکرده است.

این سفر در ادامه سفرهای مقامات عالی رتبه کشورهای مختلف به عراق در روزهای اخیر است. مهم ترین مورد سفر مقامات خارجی در روزهای اخیر به عراق، سفر غیر منتظره دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به مناسبت کریسمس به عراق بود.

ملک عبدالله دوم آخرین بار در سال 2008 به عراق سفر کرد. در آن زمان وی اولین رهبر عربی بود که پس از سقوط صدام در سال 2003، به عراق سفر کرد. برهم صالح رئیس جمهور عراق در ماه نوامبر سال 2018 به اردن سفر کرده بود.

عراق و اردن 179 کیلومتر مرز مشترک دارند و اردن یکی از خریدار مهم نفت خام عراق است. عراق و اردن در سال 2013 توافق کردند تا یک خط لوله به طول 1700 کیلومتر احداث کنند و بندر نفتی بصره را به بندر عقبه اردن متصل سازند. با این حال، این طرح به دلیل شورش داعش در عراق متوقف شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه