English

برگزیت و افزایش حملات قلبی و مغزی در انگلیس

بر اساس یافته های جدید محققان انگلیسی، تاثیر برگزیت بر اقتصاد انگلستان موجب خواهد شد تا میزان حملات قلبی و عروقی در این کشور افزایش یابد.

 برگزیت و افزایش حملات قلبی و مغزی در انگلیس

به گزارش خبرگزاری موج، پروفسور کریستوفر میلت Christopher Millett و همکارانش از افزایش شمار حملات قلبی و مغزی بر اثر برگزیت در انگلستان، تا پایان سال 2030 خبر دادند. بر اساس بررسی این محققان که درباره واردات غذا و سلامت عمومی انجام گرفت، محققان امپریال کالج لندن با همکاری دانشمندان دانشگاه لیورپول بر چگونگی تاثیر جزئیات برگزیت بر افزایش هزینه میوه و سبزیجات وارداتی مطالعه ای انجام دادند.

بر اساس یافته های این محققان که نتایج آن در شماره اخیر نشریه پزشکی انگلیس BMJمنتشر شد مسائل تجاری انگلیس به کاهش میزان مصرف میوه و سبزیجات در انگلیس منجر خواهد شد که این روند به سلامت عمومی لطمه می زند و بین سال های 2021 تا 2030 برآورد می شود موارد مرگ ناشی از وقایع قلبی عروقی 12 هزار و 400 مورد بیشتر خواهد شد.

محققان می گویند مصرف غذاهایی که سرشار از میوه و سبزیجات هستند به کاهش خطرات سلامت از جمله بیماری های قلبی عروقی، سرطان و سکته مغزی منجر می شود به طوری که سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند به طور متوسط روزانه پنج وعده مصرف شوند.در سال 2017 بخش عمده ای از میوه و سبزیجات مصرفی انگلیس که شامل 84 درصد از میوه و 43 درصد از سبزیجات مصرفی این کشور می شود از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و دیگر کشورها وارد شده است.

به گزارش پایگاه خبری یورک الرت، دانشمندان می گویند افزایش قیمت ها به دنبال کاهش واردات در انگلیس به کاهش 3 تا 11 درصدی مصرف میوه و سبزیجات منجر می شود و معنی این روند، افزایش شمار موارد حملات قلبی عروقی خواهد بود.به عبارت دیگر، با عقد توافق جدید بین انگلیس و اتحادیه اروپا نزدیک به یک هزار و 360 مورد مرگ ناشی از بیماری های عروق کرونر و 2 هزار و 740 مورد مرگ ناشی از سکته های مغزی بین سال های 2021 تا 2030 به آمار مرگ و میر این کشور افزوده خواهد شد.

در صورتی که برگزیت با هیچ توافق دیگری همراه نشود لطمات سلامت عمومی بیشتر خواهد شد و کاهش مصرف میوه و سبزیجات بین سال های 2021 تا 2030، مرگ ناشی از بیماری های عروق کرونر را به طور متوسط 4 هزار و 110 مورد و مرگ ناشی از سکته های مغزی را هشت هزار و 290 مورد افزایش خواهد داد. محققان می گویند تغییرات مشابهی نیز در آمار مرگ و میر در کشورهای اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی ایجاد خواهد شد.

دکتر پاراسکوی سفریدی محقق ارشد این بررسی نیز می گوید انگلیس به شدت به واردات و به خصوص واردات میوه و سبزیجات تازه وابسته است و کاهش واردات این مواد مغذی، تاثیر عمیقی بر سلامت عمومی می گذارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه