English

امارات ادعاهای جاسوسی سایبری را رد کرد

انور قرقاش وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجی در اظهار نظری ادعاهای مطرح شده در مورد جاسوسی دولت امارات از اتباع و کشورهای دوست را رد کرد.

امارات ادعاهای جاسوسی سایبری را رد کرد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، انور قرقاش وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجی، این ادعا که دولت امارات متحده عربی، کشورهای دوست خود را هدف جاسوسی سایبری قرار داده است را رد کرد. خبرگزاری رویترز پیش از این مدعی شده بود که امارات با استفاده از هکرهای مزدور آمریکایی، از برخی از دولت ها و اتباع خارجی که در زمره متحدان این کشور قرار دارند جاسوسی کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، امارات گروهی از پیمانکاران دستگاه اطلاعاتی آمریکا را برای اقدامات جاسوسی علیه دولت های رقیب، مخالفان، فعالان حقوق بشر بکار گرفته است. این پیمانکاران که عوامل اسبق دستگاه های اطلاعاتی آمریکا هستند، ستون فقرات برنامه هک سایبری امارات موسوم به "پروژه راون" را تشکیل می دهند.

بر اساس گزارش رویترز و برخی عوامل دخیل ، در میان اهداف پروژه راون به اتباع آمریکایی، شرکت اپل، گوشی های آیفون کارمندان سفارت های فرانسه، استرالیا، و انگلستان می توان اشاره کرد. اپل تاکنون به این موضوع واکنشی نشان نداده است. انور قرقاش در پاسخ به پرسش خبرنگاران در نیویورک راجع به پروژه راون  گفت: امارات از توانایی سایبری برخوردار است با این حال وی جاسوسی از کشورها و اتباع دوست امارات را رد کرد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه