English

دادگاه عالی بحرین، شیخ علی سلمان را به حبس ابد محکوم کرد

دادگاه عالی بحرین، شیخ علی سلمان روحانی مبارز شیعه این کشور را به دلیل آنچه جاسوسی برای قطر عنوان شده به حبس ابد محکوم کرده است. گروه های حقوق بشری، این اتهام را مضحک خطاب کرده اند.

دادگاه عالی بحرین، شیخ علی سلمان را به حبس ابد محکوم کرد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاه عالی بحرین روز دوشنبه(8 بهمن ماه) اعلام کرد که شیخ علی سلمان روحانی مبارز شیعه این کشور را به دلیل آنچه جاسوسی برای قطر عنوان شده  به حبس ابد محکوم کرده است. شیخ علی سلمان که رهبر جمعیت الوفاق است در ماه نوامبر، به جرم ارتباط با قطر برای برهم زدن نظم بحرین محکوم شده بود. گروه های حقوق بشری این اتهام را مضحک خطاب کرده اند. 

همکارارن شیخ علی سلمان، علی الاسود و حسن سلطان نیز همچون وی به حبس ابد محکوم شده اند. با این حال، حکم آن ها غیابی صادر شده است. این افراد حق ارائه درخواست استیناف هم ندارند. قطر مکررا اتهام بحرین مبنی بر دخالت در امور داخلی بحرین از طریق شیخ علی سلمان را رد کرده است. 

بحرین و قطر از سال 2017 و همزمان با قطع روابط کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با قطر، روابط تنش آمیزی با یکدیگر دارند. امری که موجب نزدیکی هر چه بیشتر ایران، رقیب منطقه ای کشورهای حاشیه خلیج فارس به قطر شده است. 

بحرین، عربستان سعودی و امارات متحده عربی، شهروندان خود را از سفر به قطر منع کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه