English

سفر هیات عربستان سعودی به سودان

ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی هیاتی را به سودان اعزام کرده تا به دولت این کشور به ریاست عمرالبشیر در مواجهه با چالش ها و مشکلات اقتصادی کمک کنند. سودان از دسامبر 2018 به دلیل افزایش چشمگیر قیمت کالاهای اساسی بویژه نان، دستخوش ناآرامی بوده است.

سفر هیات عربستان سعودی به سودان

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از عرب نیوز، ملک سلمان پادشاه عربستان هیاتی را به سودان فرستاده است تا به دولت سودان در مواجهه با  چالش ها و مشکلات اقتصادی این کشور کمک کنند. عمر البشیر رئیس جمهور سودان از ورود وزیر تجارت و سرمایه گذاری سعودی "مجید بن عبدالله القصابی"، وزیر حمل و نقل این کشور "نبیل بن محمود العمودی" و وزیر دولت در امور کشورهای آفریقایی "احمد عبدالعزیز کتان" استقبال کرد.

هدف از سفر هیات سعودی به سودان، افزایش روابط اقتصادی و مبادلات تجاری با سودان عنوان شده است. تجار سعودی نیز در آینده نزدیک به سودان سفر خواهند کرد. القصابی وزیر تجارت و سرمایه گذاری سعودی اعلام کرده که پادشاهی عربستان با تمامی قوا از سودان به دلیل حمایت های این کشور در بحث آموزش در عربستان پشتیبانی خواهد کرد. 

سودان از 19 دسامبر سال 2018، پس از تصمیم دولت مبنی بر افزایش قیمت کالاهای اساسی بویژه نان، درگیری ناآرامی و اعتراضات مردمی بوده است. معترضان، دولت سودان به ریاست عمرالبشیر را بی کفایت دانسته و خواستار خروج وی از قدرت هستند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه