English

سودان:

انجمن ملی افسران پلیس، اظهارات عمرالبشیر را محکوم کرد

انجمن ملی افسران پلیس سودان در بیانیه ای اظهارات عمرالبشیر در برخورد خشونت آمیز با معترضان سودان را محکوم کرد و خواستار مقاومت پلیس در برابر خواسته های رئیس جمهور این کشور شد.

انجمن ملی افسران پلیس، اظهارات عمرالبشیر را محکوم کرد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از وب سایت آل افریکا، انجمن ملی افسران پلیس سودان، قویا دستورات و رهنمودهای عمرالبشیر رئیس جمهور سودان در دیدار با مسوولان پلیس این کشور در روز یکشنبه که آن ها را به مقابله با معترضان با استفاده از گلوله های جنگی فراخوانده بود، محکوم کرد. 

افسران پلیس در بیانیه ای از پلیس سودان خواستند تا خواسته های عمر البشیر را اجرا نکند. آن ها درخواست البشیر برای کشتار مردم به منظور ماندن در قدرت را عمیقا نکوهش کردند و بهره برداری غیر قانونی عمرالبشیر و نزدیکانش از قدرت را مایه تاسف دانستند. 

آن ها در بیانیه خود اعلام کردند که کشتار معترضان برای مجازاتشان نمود عینی تخطی از دستورات قرآنی است. "محل مواخذه و مجازات برخلاف آنچه که البشیر ادعا می کند در خیابان نیست بلکه دادگاه است و افرادی که دست به کشتار مردم می زنند در جایگاه قاضی نیستند که بخواهند مجازات مردم را مرگ قرار دهند". 

انجمن ملی افسران پلیس سودان در بیانیه خود آورده است که کارنامه ی پلیس سودان تاکنون سفید و پر از افتخار بوده است. با این حال، هر اقدامی در راستای انجام خشونت کور توسط این نهاد علیه مردم بیگناه و در جهت منافع عمرالبشیر، اعتبار پلیس را خدشه دار خواهد ساخت و شرمندگی مردم و شهدای سودانی را در پی خواهد داشت".   

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه