English

روزنامه الحیات خبر داد:

عمر البشیر در اندیشه انحلال دولت وفاق ملی

در پی تداوم بحران اقتصادی در سودان به نظر می رسد رئیس جمهور این کشور به صرافت انحلال دولت وفاق ملی افتاده است.

عمر البشیر در اندیشه انحلال دولت وفاق ملی

به گزارش خبرگزاری موج، روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة نوشت، «عمر البشیر»، رئیس‌جمهوری سودان از عملکرد دولت فعلی به ریاست بکری حسن صالح، معاون اولش که در مه گذشته تشکیل شد به دلیل ضعف در مقابله با بحران اقتصادی و تدوین بودجه رضایت ندارد و این تعلل در تنظیم بودجه باعث کاهش ارزش پول کشور، افزایش قیمت نان، برق و در نهایت آغاز اعتراضات در چندین استان شده است.

عمر البشیر در چند هفته گذشته نشست‌هایی را برای بررسی موضوع کاهش ارزش پول سودان و حل بحران کمبود دارو برگزار کرده است، همچنین او یک کمیته ویژه رسیدگی به امور فرودگاه خارطوم و کمیته‌ای دیگر برای بررسی افزایش دستمزد کارگران در پی افزایش قیمت کالاها تشکیل داد.

یک مسؤول حزب کنگره ملی حاکم در گفت‌وگو با الحیاة اظهار داشت: تمامی گروه‌های سیاسی که در گفت‌وگوی ملی شرکت داشتند، نمایندگان دولت فعلی با ۳۱ وزیر و ۴۵ معاون وزیر هستند، به همین علت انحلال این دولت دشوار است اما می‌توان آن را ترمیم کرد.

حزب حاکم در ادامه ناکام ماندن کودتایی در هفته‌های گذشته که کشوری عربی در آن دست داشته را تکذیب کرد.

«عبیدالله محمد عبیدالله»، مسؤول سیاسی حزب کنگره ملی حاکم در سودان تاکید کرد: اظهارات رئیس کمیته روابط ترکیه – قطر در پارلمان ترکیه مبنی بر تلاش ناکام برای کودتا در سودان با حقایق موجود در کشور تعارض دارد و سودان از ثبات سیاسی خوبی برخوردار است.

محمد عبیدالله افزود: صحبت از تغییرات یا کودتا در سودان بی‌ارزش بوده و این تنها سخن رویاپردازان است.

پیشتر در گزارش‌هایی بازداشت چند سودانی در برخی نهادها و سازمان‌های مختلف از سوی خارطوم و آغاز تحقیقات از آنها و اتهام‌شان به همکاری با کشوری بیگانه و برنامه ریزی برای براندازی نظام حاکم مطرح شده بود.

جان پی‌یر لاکروا، مسؤول عملیات حافظ صلح سازمان ملل از شورای امنیت خواست بودجه‌ای را برای برقراری صلح در اقلیم دارفور اختصاص دهد.

وی با تاکید بر بهبود نسبی شرایط امنیتی در دارفور، شورای امنیت را در جریان تشکیل دوباره هیئت مشترک آفریقا و سازمان ملل (یونامید) قرار داد.

در گزارش این مسؤول سازمان ملل آمده است، پس از پیروزی‌های نظامی بر تنش‌ها در ماه مه، خارطوم کنترل کامل دارفور را به دست گرفت و در راستای کاهش ماموریت‌های سازمان ملل، مسؤولان خارطوم کنترل ۱۱ پایگاه را به دست گرفتند، اما شرایط در ارتفاعات "مره" به دلیل حضور برخی گروه‌های شورشی همچنان ویژه است.

لاکروا بر لزوم بررسی اختصاص بودجه‌ای برای حمایت از عملیات برقراری صلح در دارفور به عنوان اولویت اصلی کشور تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه