English

در آستانه نشست داووس عنوان شد:

مردم به شرکت ها بیش از رهبران سیاسی اعتماد دارند

نتایج یک نظرسنجی که اخیرا فاش شده حاکی از اعتماد کم مردم به رهبران سیاسی و در عوض، افزایش اعتماد به شرکت هاست. این داده ها از عدم قطعیت و بدبینی در اقتصاد جهانی در آستانه برگزاری مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس حکایت دارند.

مردم به شرکت ها بیش از رهبران سیاسی اعتماد دارند

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، بر اساس نتایج یک نظرسنجی که اخیرا انجام شده است : مردم در کشورهای اقصی نقاط دنیا بیش از آن که به رهبران سیاسی خود اعتماد داشته باشند، به شرکت ها اعتماد دارند. این نتایج در آستانه برگزاری مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس ارائه شده اند و حاکی از تفوق حس بدبینی و عدم قطعیت هستند.

بر اساس این نظرسنجی، از هر 5 نفر فقط یک تن به این موضوع که نظام سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در خدمت اوست باور دارد. 60 درصد بر این باورند که نزاع های تجاری همچون جنگ های تجاری، به شرکت ها آسیب می رسانند و موقعیتی شغلی آن ها را به خطر می اندازند.  بدبینی و حس منفی نسبت به شرایط اقتصادی در ژاپن، فرانسه، آلمان و بریتانیا بسیار بالاست. مخطبان این نظر سنجی در پاسخ به اینکه به چه گروهی برای حل مشکلات اقتصادی اعتماد دارند، بیشتر به کارفرمایان خود(75 درصد) اشاره کرده اند و اعتماد چندانی به رهبران سیاسی و حکومت(48 درصد) و رسانه ها(47 درصد) نشان نداده اند. 

این نظر سنجی با مشارکت بیش از 33 هزار نفر و در آستانه نشست داووس که قرار است 3000 رهبر سیاسی و تاجر را گرد هم جمع کند انجام شده است. نشست امسال داووس عمیقا تحت تاثیر مسائلی چون جنگ تجاری چین-آمریکا، برگزیت و چشم انداز نه چندان روشن اقتصادی جهان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه