English

مقام ارشد پیشین سیا:

ایران شرور مجهز به سلاح اتمی در منطقه بدتر از یک ایران شرور می‌تواند باشد/خارج شدن آمریکا از برجام به ضرر اسرائیل است

میشل فلورنوی معاون پیشین وزارت دفاع آمریکا در مصاحبه با روزنامه جروزالم پست در مورد مسائل سوریه و نفوذ فزاینده ایران، برجام ، مسئله موشکی و تصمیم آمریکا برای خروج از توافق هسته ای سخن گفت.

ایران شرور مجهز به سلاح اتمی در منطقه بدتر از یک ایران شرور می‌تواند باشد/خارج شدن آمریکا از برجام به ضرر اسرائیل است

به گزارش خبرگزاری موج، «میشل فلورنوی» معاون پیشین وزارت دفاع آمریکا و عضو ارشد سابق سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) در مصاحبه با روزنامه «جروزالم پست» اذعان کرد دولت ترامپ با وجود اعمال تحریم هایی علیه ایران، اما هنوز نتوانستند در مذاکرات بحران سوریه به عنوان کنشگر اصلی و تعیین کننده عمل کند و با فعالیت ایران و نیروهای شیعه مقابله کند و نفوذ آن ها را کاهش دهد.

اظهارات میشل فلورنوی در مورد برجام

آمریکا باید به روسیه و ایران به نحوه حل بحران سوریه فشار وارد کند

وی با بیان اینکه گزینه‌هایی که آمریکا می‌توانست از آنها برای فشار آوردن در مذاکرات بحران سوریه استفاده کند، پایان یافته، افزود: «آمریکا باید به ایران و روسیه برای شکل دادن به نحوه حل اوضاع (سوریه) فشار بیاورد. البته گمان نمی‌کنم آمریکا بتواند در نقطه فعلی چیزی را اجبار کند اما می‌تواند به آنها شکل دهد».

محدودیت‌های برجام باید بیشتر از 15 سال و شامل برنامه موشکی هم شود

این مقام امنیتی پیشین آمریکا درباره برجام نیز گفت که علی‌رغم تمام انتقادات اما برجام توانسته برنامه هسته‌ای ایران را به عقب براند و در زمان رسیدن این کشور به سلاح اتمی مقداری تاخیر بیاندازد.

فلورنوی مدعی شد: «تنها چیزی که بدتر از یک ایران شرور می‌تواند باشد، ایران شرور مجهز به سلاح اتمی در منطقه است. (البته) در یک دهه این توافق، این اتفاق نمی‌افتد».

وی در ادامه ادعاهایش درباره حفره‌های توافق هسته‌ای افزود: «چطور باید از محدودیت‌های توافق فراتر برویم به گونه‌ای که این محدودیت‌ها پس از 15 سال منقضی نشوند و آنها را به دیگر حوزه‌ها از جمله موشک‌های بالستیک گسترش دهیم؟ خارج شدن آمریکا از توافق و شکستن آن، می‌تواند مضر باشد.

اروپا (از آمریکا) پیروی نخواهد کرد. چین و روسیه هم همینطور. پس ایران نیز می‌تواند از توافق خارج شده و به سمت سلاح اتمی حرکت کند. این مسئله به اسرائیل یا هیچکس دیگری در منطقه کمکی نمی‌کند».

نیت واقعی ترامپ خروج آمریکا از برجام است

این مقام کارکشته آمریکایی با انتقاد از فشارهای دونالد ترامپ به اتحادیه اروپا برای اصلاح برجام، گفت: «گمان نمی‌کنم که این یک تاکتیک باشد. او می‌خواهد بدون وابسته بودن به توافق، پیشرفت به دست بیاورد».

فلورنوی در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ واقعا قصد دارد از برجام خارج شود، توضیح داد: «گمان می‌کنم این واقعا نیت اوست. هرچند که اطرافیانش تلاش می‌کنند او را به اصلاح برجام و دربرگرفتن برنامه موشکی بالستیک ترغیب کنند».

وی با بیان اینکه ترامپ چیزی از جزئیات برجام و اصلاح آن نمی‌فهمد، افزود: «ترامپ رئیس جمهوری است که زمان و مکان اینکه چه چیزی به او می‌گویید در تصمیم‌گیری‌اش اهمیت می‌گذارد».

عضو سابق سیا با اشاره به گزارش بازرسی کل رژیم صهیونیستی درباره اینکه آنها برای تهدیدات پهپادی آماده نیستند، گفت: «این تهدیدات را باید در نظر بگیرند. یک حمله پهپادی می‌تواند تاثیرات روانی بالایی داشته باشد».

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی