English

خبرگزاری آناتولی؛

تاکید مسکو بر ضرورت عملیات نظامی تمام عیار در غوطه شرقی

سخنگوی وزارت خارجه روسیه بر این باور است که عملیات نظامی تمام عیار در غوطه شرقی اجتناب ناپذیر است.

 تاکید مسکو بر ضرورت عملیات نظامی تمام عیار در غوطه شرقی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آناتولی، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانس هفتگی خود گفت: هیچ اسنادی درباره استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی وجود ندارد. غرب از حملات شیمیایی که توسط تروریست‌ها در سوریه انجام می‌شود، چشم‌پوشی می‌کند.

وی افزود: بمباران پایتخت سوریه همچنان ادامه دارد و هر روز بی‌گناهان کشته می‌شوند. در نتیجه به خاطر این اقدامات تحریک‌آمیز از سوی گروه‌های مسلح، عملیات در غوطه شرقی دمشق ضروری است و هیچ گریزی از آن نیست

عملیات نظامی در غوطه شرقی

روز دوشنبه گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دستور آتش بس 5 ساعته از 9 صبح تا 2 بعد از ظهر را در غوطه شرقی داد و همین طور خواستار ایجاد یک کریدور انسانی شد تا غیرنظامیان بتوانند این منطقه را ترک کنند.

در این راستا سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه نیز در سخنانی اظهار داشت یک راهگذر انسانی برای غیرنظامیان ایجاد خواهد شد تا بتوانند در زمان برقراری آتش بس غوطه شرقی را ترک کنند.

شورای امنیت سازمان ملل شنبه گذشته قطعنامه آتش‌بس 30 روزه در سوریه را تصویب کرد.بر اساس متن قطعنامه شورای امنیت، قرار است در سرتاسر سوریه به مدت دستکم 30 روز آتش‌بس برقرار شود.غوطه شرقی که حدود 400 هزار نفر جمعیت دارد، در 5 سال گذشته تحت محاصره بوده و دسترسی انسانی و ارسال کمک به این منطقه قطع شده است. تروریست ها در غوطه شرقی همچنان از غیرنظامیان به عنوان گروگان و سپر انسانی استفاده می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه