English

پشتیبانی پوتین از سوریه در مذاکره با نخست وزیر رژیم صهیونیستی

رئیس جمهوری روسیه در مذاکره تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی، متهم کردن دمشق پیش از انجام هرگونه تحقیقات بین المللی را رد کرد.

 پشتیبانی پوتین از سوریه در مذاکره با نخست وزیر رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری موج، در این مذاکره تلفنی که امروز (پنجشنبه) انجام شد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در باره اوضاع خاورمیانه به ویژه سوریه رایزنی کرد.

بنا به اعلام کاخ کرملین، یکی از محورهای این تبادل نظر موضوع مطرح در باره شهر خان شیخون در ادلب سوریه بود که روز سه شنبه بر اثر انتشار گازهای سمی شاهد قربانی و مصدوم شدن شماری از افراد بود.

بنا به اعلام کاخ کرملین، پوتین در مذاکره با نخست وزیر رژیم صهیویستی تاکید کرد: وارد کردن اتهام بدون انجام تحقیقات بین المللی بی طرفانه قابل قبول نیست.

با مخالفت روسیه روز چهارشنبه طرح ارائه پیش نویس قطعنامه ضدسوری در شورای امنیت سازمان ملل برای مقصر معرفی کردن سوریه بدون اقدام ماند.

وزارت دفاع روسیه نیز دیروز علام کرد: کارخانه تولید مهمات شیمیایی جنگجویان در ادلب در بمباران هواپیماهای نیروی هوایی سوریه منفجر شده است.

ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: قسمت اصلی مهمات شیمیایی تولیدی در مرکز متعلق به جنگجویان به عراق ارسال و بخشی نیز در منطقه حلب سوریه استفاده می شد.

وی ادامه داد: نشانه های مسمومیت افراد در خان شیخون که در تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی دیده شده، کاملا مشابه علائمی است که پیشتر در مصدومان منطقه حلب وجود داشت.

روز سه شنبه منابع وابسته به گروههای مسلح ضدسوری از وقوع حمله شیمیایی در شهر خان شیخون واقع در جنوب استان ادلب خبر دادند و بدون ارائه دلیل و مدرکی، سوریه را متهم به پرتاب بمب شیمیایی کردند و حتی خبرگزاری رویترز روسیه را مسئول این اقدام معرفی کرد که سبب شد مسکو رسانه انگلیسی را عامل انتشار اطلاعات جعلی معرفی کند.

انفجار این کارخانه جنگ افزار شیمیایی تروریست ها براساس اطلاعات انتشار یافته تاکنون شماری قربانی و مجروح برجای گذاشته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه