English

برنی سندرز در انتقاد از مدیریت دونالد ترامپ:

آمریکا به سوی انقلاب سیاسی حرکت می کند

سناتور مستقل آمریکایی در انتقاد از نطق رئیس جمهور این کشور در مجلس نمایندگان این کشور گفت: ترامپ یک متقلب و قلدر است.

آمریکا به سوی انقلاب سیاسی حرکت می کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه هیل، برنی سندرز گفت: مردم آمریکا رئیس‌جمهوری را نمی‌خواهند که متقلب و قلدر است. فردی که در واقع منافع طبقه میلیاردر را در اولویت قرار می‌دهد، با علم مخالف است و تلاش می‌کند ما را براساس رنگ پوست‌، ملیت، ‌مذهب، جنسیت و یا گرایش جنسی‌مان دسته بندی کند. این چیزی نیست که مردم آمریکا بخواهند. واقعیت این خبر بد است که ما باید با او کنار بیاییم. او افزود روند فعلی کشور را به سوی یک انقلاب سیاسی می برد.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در نخستین نطق سالانه خود در کنگره تحت عنوان سخنرانی «وضعیت کشور» با ربط دادن رشد اقتصادی به تصویب لایحه مالیاتی جمهوری‌خواهان به برنامه ریاست جمهوری خود افتخار کرد.

اما سناتور سندرز از این ادعاهای ترامپ انتقاد کرده و گفت: رئیس‌جمهور بر پایین‌ترین سطح ایجاد مشاغل از سال ۲۰۱۰ نظارت داشته و کارگران آمریکایی معدودی شاهد افزایش حقوق و یا دریافت مزایا به خاطر این لایحه مالیاتی حزب جمهوری‌خواه بوده‌اند.

وی گفت: چیزی که ترامپ فراموش کرد به شما بگوید این است که گرچه خانواده والتون از والمارت ثروتمندترین خانواده در آمریکا و جف بزوس از آمازون ثروتمندترین فرد در این کشور از این مساله سود برده‌اند اما هزاران تن از کارمندان آنها مجبور شده‌اند به خاطر دریافت حقوق اندک از سیستم فدرال بیمه سلامت، کوپن‌های موادغذایی و مسکن دولتی استفاده کنند.

سناتور سندرز همچنین از این مساله که ترامپ در جریان سخنرانی خود به مسائلی از جمله تغییر آب‌وهوا که سندرز آن را «بحران بازنشستگی» خواند و همچنین روسیه و مداخله‌اش در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ نپرداخت، به شدت انتقاد کرد و گفت: چطور در رابطه با این مساله صحبت نکردید؟ مگر اینکه روابط بسیار ویژه‌ای با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه داشته باشید.

این اظهارات سندرز یک روز پس از آن مطرح شد که دولت ترامپ از اجرای تحریم‌های جدید علیه روسیه امتناع کرد.

وی همچنین شعار انتخاباتی ساال ۲۰۱۶ میلادی خود را بار دیگر مطرح کرده و گفت: آمریکا به طرف یک «انقلاب سیاسی» پیش می‌رود که من آن را یک «تاخیر طولانی» می‌دانم.

سناتور سندرز افزود: حقیقت این است که خبرهای خوبی نیز وجود دارد. خبرهای خوب تنها این نیستند که بسیاری از مردم آمریکا با رفتار، اخلاق و سیاست‌های ترامپ مخالف هستند. خبر خوب این است که اکثریت قابل توجهی از مردم کشورمان دیدگاه کاملا متفاوتی نسبت به آینده آمریکا در مقایسه با آنچه ترامپ و رهبری جمهوری‌خواهان به ما ارائه می‌دهند، دارند.

وی در ادامه گفت: من می‌خواهم تصویری را از جایی که ما باید به عنوان یک ملت به آن برسیم برای شما ترسیم کنم که جدا از تفرقه، تقلب و نژادپرستی است که طی سال گذشته توسط دولت ترامپ به وجود آمده است.

سناتور سندرز همچنین از چارلز و دیوید کوک، برادران میلیاردر محافظه‌کاری که شبکه‌شان قصد دارد برای تقویت جایگاه جمهوری‌خواهان در انتخابات میان دوره‌ای سال ۲۰۱۸ میلادی ۴۰۰ میلیون دلار هزینه کند،‌ انتقاد کرد.

وی گفت: آنها به میزان نامحدودی پول دارند اما ما هم مردم را داریم و هنگامی که مردم عادی به پاخیزند و برای عدالت مبارزه کنند هیچ چیز جلودار آنها نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی