English

ماه نامه تایم از بحران های حزب دموکرات آمریکا می گوید

آب رفته!

حزب دموکرات آمریکا با بحران های داخلی زیادی روبه رو شده و نمی تواند در برابر جمهوری خواهان مقاومت کند.

آب رفته!

به گزارش خبرگزاری موج، باوجوداینکه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا رد انتخابات سال 2016 را اختلافی نزدیک به پیروزی رسید و در 6 ماهی که از عمر کابینه جدید این کشور می‌گذرد با بحران‌های عدیده‌ای دست‌به‌گریبان بوده است، اما به نظر می‌رسد حزب دموکرات آمریکا نیز در وضعیت بدی قرار دارد و امکان ایجاد چالش جدی برای حزب جمهوری‌خواه را ازدست‌داده است. ماهنامه آمریکایی تایم با در شماره جدید خود حزب دموکرات را گرفتارشده در چنگ جمهوری‌خواهان دانست و آن را «آب‌رفته» خواند. این نشریه می‌نویسد: حزب دموکرات در چنبره بحران‌های زیادی گرفتارشده و می‌توان گفت هرگز از سال 1929 به بعد در چنین شرایطی قرار نداشته است. در سال 1929 «هربرت هوور»، کاندیدای جمهوری‌خواهان توانست با اختلافی فاحش بر «آل اسمیت» از حزب دموکرات پیروز شود. هوور توانست 444 رأی الکترال را به دست آورد درحالی‌که اسمیت تنها 87 رأی الکترال را از آن خود کرد. یک سال قبل نیز دموکرات‌ها انتخابات کنگره را به جمهوری‌خواهان واگذار کرده بودند.

ماهنامه تایم می‌نویسد: نداشتن ایده‌های جدید و نیز شخصیت‌های پرجاذبه که بتواند اقشار مختلف را به خود جلب کند در حال حاضر مهم‌ترین معضلات حزب دموکرات به‌حساب می‌آید. این مشکل در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 نیز تجلی‌یافته بود. «هیلاری کلینتون» برای گروهی از طرفداران حزب دموکرات که خواستار اعمال سیاست‌های اجتماعی و بازتوزیعی بیشتری بودند هیچ جاذبه‌ای نداشت. به همین دلیل پس از کناره‌گیری «برنی سندرز» که به‌عنوان یک سیاستمدار چپ‌گرا و برابری طلب مشهور است، این اقشار حاضر نشدند به کلینتون رأی دهند.

در ادامه این هفته‌نامه می‌خوانیم که «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور پیشین این نقص را تا حد زیادی پوشش می‌داد، اما با پایان یافتن دوره او حزب متبوعش در زمینه حفظ پیوند و انسجام میان طیف‌های چپ‌گرا و راست‌گرای خود دچار مشکل شده است و نمی‌تواند مواضع خود در خصوص مالیات و هزینه‌های عمومی دولت را هماهنگ کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه