English

در حاشیه نشست جی ۲۰؛

دیدار ۲ جانبه ترامپ و پوتین آغاز شد

رؤسای جمهور آمریکا و روسیه بالاخره به انتظار 7 ماهه برای دیدار با یکدیگر خاتمه داده و در حاشیه اجلاس جی ۲۰، رو در روی هم نشستند.

دیدار 2 جانبه ترامپ و پوتین آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین رؤسای جمهوری آمریکا و روسیه بالاخره پس از گذشت ۷ ماه از آغاز به کار دولت جدید واشنگتن، امروز جمعه بعد از ظهر در حاشیه نشست جی ۲۰ که در هامبورگِ آلمان در حال برگزاری است، با یکدیگر دیدار کردند.

 گفتنی است این نخستین دیدار رسمی رؤسای جمهوری ۲ کشور از سپتامبر ۲۰۱۶ به این سو است و نخستین بازتاب ها حاکی از آن است که ترامپ به همتای روس خود گفته: ملاقات با شما در اینجا مایه مباهات من است.

پوتین در این دیدار با تاکید بر اینکه همواره گفتگو بین دو طرف مفید است، اظهار داشت: لازم است برای حل مسئله هسته ای کره شمالی واقع گرایانه و با دقت اقدام کرد.

وی با بیان اینکه درباره بررسی مسائل دوجانبه و بین المللی و رسیدن به نتایج عملی امیدوار هستیم، گفت: من با ترامپ چند بار تلفنی درباره مسائل دوجانبه و بین المللی بسیار مهم صحبت کرده ام. گفتگوهای تلفنی بین روسای جمهور روسیه و آمریکا برای حل مسایل کافی نیست و باید دیدار رودررو صورت گیرد.

 رئیس جمهور روسیه ادامه داد: ما دوست داریم تحولات مثبتی بین دو کشور رخ دهد و بتوانیم از طریق همکاری با یکدیگر مشکلات بزرگ بین المللی را حل کنیم.

پوتین با ابراز خرسندی از دیدار با ترامپ عنوان کرد: امیدوارم همانطور که شما هم گفتید دیدار ما نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.

رئیس جمهور آمریکا نیز در این دیدار اظهار داشت: ما انتظار داریم اتفاقات بسیار مثبتی برای روسیه و آمریکا و همه رخ دهد.

ترامپ با ابراز خرسندی از دیدار با پوتین ابراز امیدواری کرد که این دیدار نتایج مثبتی در صحنه بین المللی و جهانی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه این گفتگو ها ادامه خواهد داشت، گفت: در این دیدار درباره چند مسئله گفتگو کردیم و مسایل بسیار خوب پیش می رود.

گفتنی است ترامپ پیش از این دیدار در توئیتر خود نوشت: من مشتاقانه در انتظار همه دیدارهایی هستم که امروز با رهبران جهان دارم از جمله دیدارم با پوتین که موضوعات زیادی برای مباحثه دارد. من نماینده خوبی برای کشورمان خواهم بود و برای منافع آن خواهم جنگید.

در سپتامبر ۲۰۱۶ نیز پوتین در حاشیه نشست جی ۲۰ که در چین برگزار شد با «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا دیدار کرد حال آنکه در نوامبر همان سال برخوردی ۴ دقیقه ای با وی در حاشیه نشست «اَپِک» داشت که در پرو انجام شد.

اما دیدار امروز از آن جهت اهمیت دارد که ترامپ بر خلاف سایر رؤسای جمهور آمریکا بارها لب به تمجید از پوتین گشوده و همین امر شایعه دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ آمریکا را بیش از پیش دامن می زند.

 از سوی دیگر، مخالفان و حتی موافقان ترامپ منتظرند تا ببینند وی اختلاف نظر با پوتین را بر سر مسائل مهمی چون بحران اوکراین و سوریه چگونه حل و فصل می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی