English

در ادامه تحقیقات درباره مداخلات روسیه در آمریکا صورت می گیرد

بازجویی از دونالد ترامپ

در حالی که تحقیقات در پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادامه دارد، تیم بازرسی تمایل خود را برای مصاحبه با رئیس جمهور نیز اعلام کردند.

بازجویی از دونالد ترامپ

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، به گفته یک شخص آگاه مساله صحبت با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در مذاکرات اخیر میان تیم «رابرت مولر»، بازرس ویژه پرونده  مداخله روسیه و وکلای ترامپ مطرح شده اما جزئیاتی در این باره از جمله پرسش‌هایی که ممکن است از ترامپ پرسیده شوند، ارائه نشده است.

اینکه آیا این مصاحبه انجام شود یا خیر و همچنین شرایط مربوط به انجام این مصاحبه و اینکه آیا وکلای ترامپ تلاش کرده‌اند تا ابعاد پرسش‌ها و موضوعات مربوط به دادستان‌ها را محدود کنند یا نه، مشخص نشده است.

وکلای ترامپ پیش از این نیز از عزم خود برای همکاری با موارد درخواستی مولر و تیمش صحبت کرده‌ بودند.

این البته تعجب‌آور نیست که بازرسان این پرونده در نهایت به سراغ مصاحبه با ترامپ به دلیل مشخص شدن نقش او در برخی مناقشه‌های تحت تعقیب از سوی مولر بروند.

هرگونه مصاحبه با ترامپ از سوی این تیم نشانه‌ای است مبنی بر اینکه این تحقیقات در مراحل پایانی قرار گرفته است. معمولا بازرسان اف‌بی‌آی در مراحل پایانی یک تحقیقات به سراغ مصاحبه و بازجویی از سوژه‌های اصلی می‌روند.

رابرت مولر بالغ بر چندین ماه است که رهبری یک تیم از بازرسان و دادستان‌ها را به منظور تحقیقات درباره مناقشه ارتباط روسیه با کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ جمهوری‌خواه در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ برعهده دارد.

یکی دیگر از موضوعات این تحقیقات این است که آیا ترامپ تلاش داشته تا بر سر راه تحقیقات اف‌بی‌آی درباره دستیارانش مانع‌تراشی ایجاد کند یا خیر.

اخیرا تیم مولر دست به چندین مصاحبه و بازجویی از چندین دستیار سابق و فعلی کاخ سفید ترامپ از جمله رینس پریباس، رئیس دفتر سابق و جارد کوشنر، داماد و مشاور ترامپ زده است.

این در حالی است که ترامپ روز شنبه در جریان یک کنفرانس خبری این احتمال را که از سوی مولر مورد بازجویی قرار بگیرد، رد نکرد اما با این حال تاکید کرد که «هیچگونه جرم و تبانی از سوی او وجود نداشته است».

این در حالی است که یک سخنگوی کاخ سفید با اشاره به بیانیه تای کاب، وکیل کاخ سفید گفت: کاخ سفید درباره گفت‌وگو با مولر مذاکرات علنی انجام نخواهد داد اما به همکاری‌اش به هدف حل و فصل این پرونده در سریع‌ترین زمان ممکن ادامه می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی