English

کویت آماده برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس

منابع دیپلماتیک در گفت‌وگو با شبکه الجزیره از تلاش‌های کویت برای برگزاری نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در پنجم و ششم دسامبر (۱۴ و ۱۵ آذر) خبر داد.

کویت آماده برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری موج، سعد السعیدی مدیر دفتر شبکه الجزیره در کویت عنوان داشت که این کشور منتظر است تا پاسخ‌های کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را طی ساعات آتی دریافت کند تا اقدامات اولیه برای برگزاری این نشست را آغاز کند.

السعیدی همچنین تاکید کرد: چنانچه کویت به موافقت کشورهای عضو دست نیابد مجبور است برگزاری این نشست را تاخیر بیندازد اما نشانه‌هایی بعد از سفر وزیر خارجه کویت و دیدار با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان به وجود آمد به طوریکه پادشاه عربستان تاکید کرد: این کشور مانع برگزاری این نشست در زمان و مکان خود نمی‌بیند.

سعیدی تاکید کرد: دیپلمات‌های کویتی معتقدند که کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تمایل دارند این نشست در کویت و در شرایط کنونی برگزار شود. چرا که این کشور تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران حوزه خلیج فارس میان قطر از یک سو و عربستان، امارات، بحرین و مصر از سوی دیگر را رهبری می‌کند.

سعیدی با اشاره به سخنان پادشاه بحرین طی دو هفته گذشته در خصوص اینکه این کشور در نشست کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با حضور قطر شرکت نخواهد کرد، عنوان داشت که پیش بینی می‌شود این مواضع تغییر کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه