English

وزیر خارجه قطر:

پایبند به شورای همکاری خلیج فارس هستیم

وزیر خارجه قطر با اشاره به پایبندی کشورش به حفظ امنیت خلیج‌ فارس، تأکید کرد که خروج قطر از شورای همکاری خلیج‌ فارس مطرح نیست.

پایبند به شورای همکاری خلیج فارس هستیم

به گزارش خبرگزاری موج، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر امروز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران فرانسوی گفت که کشورش هرگز «یوسف القرضاوی» رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان را به مصر تحویل نخواهد داد زیرا او یک شهروند قطری است و تروریست نیست.

آل ثانی شورای همکاری خلیج‌ فارس را یک سازمان مهم و منبع ثبات در منطقه برشمرد و تأکید کرد که خروج قطر از این سازمان مطرح نیست.

وزیر خارجه قطر اظهار داشت که کشورش به حفظ امنیت خلیج‌ فارس پایبند است با وجود اینکه کشورهای محاصره‌کننده قطر اصول شورای همکاری خلیج‌ فارس را نقض کرده‌اند.

به نوشته روزنامه الشرق قطر، آل ثانی گفت که نیاز به اصلاح شورای همکاری خلیج‌ فارس به منظور احترام به حاکمیت کشورهای عضو آن و دوری از سیاست‌های دیکته برای دیگر کشورها وجود دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی قطر همچنین بر آمادگی دوحه برای گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط جهت بررسی مطالبات کشورهای محاصره‌کننده بدون وارد کردن خدشه به حاکمیت آن تأکید کرد و افزود که خواسته‌های 13‌گانه کشورهای محاصره‌کننده قطر قابل قبول نیست.

وی افزود که در درجه نخست شرط گفت‌وگو ، رفع محاصره قطر است.

آل ثانی در پاسخ به سوالی درباره پناه دادن قطر به رهبران اخوان‌المسلمین گفت که آنها معارضان سیاسی هستند و چنین افرادی از کشورهای مختلف نیز در قطر حضور دارند و تنها از اتباع مصر نیستند و ما به آنها اجازه انجام هیچ گونه فعالیت سیاسی و یا اهانت به کشورشان را نمی‌دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه