English

وزیر خزانه داری بریتانیا اتحادیه اروپا را دشمن نامید

اوج گیری جنگ لفظی میان بروکسل و لندن

در حالی که بروکسل دعاوی لندن بر سر برگزیت را تکراری و غیرقابل قبول خوانده، وزیر خزانه داری انگلستان با دشمن نامیدن اتحادیه اروپا بار دیگر به جنگ لفظی دامن زده است.

اوج گیری جنگ لفظی میان بروکسل و لندن

به گزارش خبرگزاری موج، به نوشته روزنامه گاردین، مناقشه بر سر لایحه جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت جمعه به جنگ لفظی کشیده شد. «فیلیپ هاموند»، وزیر خزانه‌داری انگلیس، بروکسل را «دشمن» خطاب کرد و «ژان کلود یونکر»، رئیس کمیسیون اروپایی هم با بیان اینکه «هرگونه قدرشناسی از دفاع نظامی بریتانیا از این قاره آن را از پرداخت دیون مستثنی نمی‌کند» گفت «آنها اکنون باید پولشان را بپردازند.»

اما اظهارات هاموند خطر تیرگی بیشتر روابط میان بروکسل و بریتانیا را به همراه دارد، آن هم در زمانی که اکنون طرفین برای اجرای بریگزیت بدون توافق آماده می‌شوند.

این جدل پس از آن به وجود آمد که یونکر، به وضوح گفت بریتانیا برای خروج مذاکرات از بن‌بست باید پول بیشتری پرداخت کند تا مذاکرات درباره تجارت به جریان بیفتد.

این مذاکرات در جنبه‌های متعددی متوقف شده اما این مقام ارشد اتحادیه اروپا اشاره کرد که اصلی‌ترین دلیل توقف آن پیشنهاد مالی نامناسبی است که از سوی بریتانیا ارائه شده است.

وزیر خزانه‌داری بریتانیا در پاسخ به ادعاهای یونکر به اسکای نیوز گفته بود: «پیام من این است؛ می‌دانم که احساسات زیادی وجود دارد و می‌دانم که دیدگاه‌های مردم درباره آن چیست اما همه ما در یک مسیر حرکت می‌کنیم. همه ما یک دستور کار داریم. این دشمن و این اپوزیسیون وجود دارند. آنها در طرف دیگر میز مذاکره هستند. آنها کسانی هستند که ما با آنها مذاکره می‌کنیم؛ مذاکراتی سخت جهت حصول بهترین توافق برای بریتانیا.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی