English

آیا قمار بوریس جانسون به نتیجه خواهد رسید؟

پیش به سوی سقوط!

در حالی که اظهارات مخالفت آمیز بوریس جانسون با نخست وزیر انگلستان باعث شده از او انتقادات شدیدی شود، به نظر می رسد وی درصدد ارائه برنامه ای برای گرفتن جای ترزا می است.

پیش به سوی سقوط!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، با گذشت یک هفته از بروز اختلاف‌نظر میان «بوریس جانسون»، وزیر امور خارجه و «ترزا می»، نخست‌وزیر بریتانیا، درباره باقی ماندن یا خروج از بازار مشترک اروپایی پس از خروج از اتحادیه اروپا، این موضوع هنوز در رسانه مورد بررسی قرار می‌گیرد. هفته‌نامه آمریکایی ویک در شماره جدید نسخه بین‌المللی خود با انتشار کاریکاتوری از جانسون در حال پرواز، او را در حال حرکت به‌سوی یک نقطه عطف ترسیم می‌کند که یا باعث فتح جایگاه نخست‌وزیری خواهد شد و یا سقوط او از مقام فعلی را در پی خواهد داشت.

این هفته‌نامه می‌نویسد: جانسون پیش از سخنرانی ترزا می در فلورانس، در یک مقاله 4 هزارکلمه‌ای در روزنامه تلگراف اعلام کرد که انگلستان نباید در دوران پس از برگزیت به طمع باقی ماندن در بازار مشترک اروپایی، هر هفته 350 میلیون پوند از دارایی‌های مردم این کشور را تقدیم سران اروپا کند. ناظران معتقدند جانسون در حال انجام یک قمار سیاسی بر سر موضوع برگزیت است. قمار اول او با رهبری کمپین خروج از اتحادیه به نتیجه مطلوب رسید و «دیوید کامرون»، نخست‌وزیر پیشین انگلستان را از میدان بیرون کرد. اکنون جانسون با تغییر مسیر نسبت به ترزا می درصدد است اقتدار او را نیز به چالش بطلبد و از این طریق، محافظه‌کاران تندرو را برای کنار گذاشتن وی مجاب کند.

عدم موفقیت ترزا می در انتخابات زودهنگام اخیر، باعث تضعیف جایگاه او شده و جانسون درصورتی‌که برنامه مناسب‌تری از ترزا می برای برگزیت ارائه کند شاید بتواند مقدمات جانشینی او را فراهم کند. از سوی دیگر اما، انتخابات اخیر جایگاه حزب کارگر را نیز تقویت کرده و ممکن است افزایش چنددستگی در حزب محافظه‌کار به‌زودی باعث موفقیت «جرمی کوربین»، رهبر حزب کارگر برای افزایش محبوبیت این حزب شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی