English

ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد:

آمریکا و چین تعهد کتبی برای نظارت توافق مشترک کابل _اسلام‌آباد نداده‌اند

ارگ ریاست جمهوری افغانستان از عدم تعهد کتبی کشورهای ناظر در توافق مشترک افغانستان و پاکستان خبر داده و می‌گوید که چین و آمریکا با عنوان ناظران این توافق باید تعهد کتبی در ارتباط با نظارت دقیق خود بدهند.

آمریکا و چین تعهد کتبی برای نظارت توافق مشترک کابل _اسلام‌آباد نداده‌اند

به گزارش خبرگزاری موج، وزارت دفاع افغانستان چند روز قبل اعلام کرد بر اساس توافق صورت گرفته برای راه‌اندازی عملیات مشترک میان افغانستان و پاکستان با پادرمیانی چین و آمریکا، اسلام‌آباد مکلف است تا در داخل شهرهای بزرگ علیه مراکز مخالفان مسلح و گروه‌های تروریستی اقدام کند، اما «دولت وزیری» سخنگوی این وزارت اخیرا اعلام کرده که پاکستان به تعهدات خود در عملیات مشترک عمل نکرده است.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد تعهد کتبی برای نظارت از پاکستان توسط آمریکا و چین صورت نگرفته است، اما امیدواریم که کشورهای ناظر برای نظارت بر عملکرد پاکستان در رابطه با عملیات مشترک اقدامات عملی را اتخاذ کند.

«نجیب‌الله آزاد» معاون سخنگوی رئیس‌جمهور افغانستان به «رادیوآزادی» گفت: اشرف‌غنی با مقامات آمریکایی و چینی فقط به صورت شفاهی توافق کرده است.

وی افزود: «تعهدات کتبی در رابطه با عملیات مشترک با پاکستان، چین و آمریکا صورت نگرفته، ما امیدوار هستیم آمریکا و چین در این مورد تعهداتی را در آینده داشته باشند اما تاکنون تعهدی کتبی به ما داده نشده است.»

این در حالی است که حدود دو هفته قبل، مقامات پاکستانی با هیئت سنای آمریکا برای عملیات مشترک میان افغانستان و پاکستان برای اقدام علیه اهداف ارائه شده توسط دو کشور توافق کردند که قرار بود آمریکا و چین نقش نظارت از این عملیات را به عهده داشته باشند.

براساس این توافق مقامات پاکستانی باید به درخواست کابل اهداف تروریستی ارائه شده را هدف قرار می‌داد و افغانستان نیز اهداف پیشنهادی دولت اسلام‌آباد را هدف قرار می‌داد، اما ارتش پاکستان از ساماندهی عملیاتی در خط دیورند خبر داده است.

وزارت دفاع افغانستان در واکنش به ساماندهی عملیات ارتش پاکستان در خط دیورند اعلام کرده است که براساس توافق مشترک، دولت کابل از اسلام‌آباد خواسته است تا مراکز تروریستی و مخالفان مسلح در شهرهای بزرگ را هدف قرار دهند.

این در حالی است که رئیس سنای افغانستان نیز خواستار نظارت آمریکا از عملیات مشترک مبارزه با تروریسم شده زیرا وی معتقد است که عملیات پاکستان در خط دیورند به منظور انحراف ذهنیت جامعه جهانی صورت می‌گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه