English

سران ترکیه در صدد تقویت پان ترکیسم

سران ترکیه تلاش می کنند از هر موقعیتی برای تقویت تفکر پان ترکیسم استفاده کنند و مراسم حاکمیتی سالگرد کودتای نافرجام سال گذشته در این کشور را به یک وحدت ملی بزرگ تبدیل می کنند.

سران ترکیه در صدد تقویت پان ترکیسم

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آناتولی، نعمان کورتولموش معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه طی نشست خبری پس از جلسه شورای وزیران در آنکارا اظهار داشت: بیش از 6 میلیون نفر در مراسم ویژه کودتای نافرجام  شرکت کردند.
کورتولموش در خصوص مبارزه با آنچه که گروه تروریستی فتو گفت: 111 هزار و 240 نفر به ظن عضویت و همکاری با کودتاگران از نهاد های دولتی اخراج و 32 هزار و 180 نفر دیگر تعلیقشدند. شمار افراد اخراج شده با توجه به اینکه تعداد کل کارمندان دولتی بالغ بر 3 میلیون و 500 هزار نفر است، 3,5 درصد را تشکیل می دهد. 

وی افزود: انسداد منابع مالی فتو از جمله قدم‌های اساسی در مبارزه با این گروه است. در همین راستا 966 شرکت متعلق به این گروه تروریستی مصادره و به صندوق بیمه سپرده پس انداز واگذار شده است. همچنین 4888 مورد از اموال منقول و غیرمنقول این شرکت‌ها نیز مصادره و اموال غیر منقول به وزارت دارایی ترکیه سپرده شده است. در بخش مالی نیز، با استفاده از تمامی امکانات، منابع مالی این گروه مسدود خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    می دانیم که اقامتگاه اصلی ترکان غرب چین و مغولستان است که کم کم بر اثر حمله و هجمه در آناتولی و اران و شروان و آذربایجان ساکن شدند. پان ترکها بسیار خشن هستند چونکه خود را از نسل گرگ آ سنا می دانند. پان ترکها در تاریخ خود 8 جنایت علیه بشریت مرتکب شدند : 1) آزار و اذیت و تجاوز به مردم بغداد که منجر به تغییر پایتخت به سامرا شد. 2) کشتار ایرانیان که منجر به ترک زبان شدن آذربایجان شد و واژه ترکتازی مانده آن دوره است. 3) کشتار شیعیان آناتولی در عصر صفوی به دست سلطان سلیم 4) نسل کشی ارامنه 5) نسل کشی یونانی ها 6) کشتار آشوری ها 7) کشتار علویان 8) کشتار کردها

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه