English

کارشناس فرانسوی:

اردوغان از کودتای نافرجام برای افزایش قدرت خود استفاده می کند

سرویس بین الملل- کارشناس فرانسوی مسائل ترکیه گفت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از کودتای نافرجام سال گذشته برای افزایش قدرت خود استفاده می کند.

اردوغان از کودتای نافرجام برای افزایش قدرت خود استفاده می کند

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج ، ژان مارک رئیس روابط بین الملل و علوم گرونوبل و پژوهشگر امور ترکیه به روزنامه لوفیگارو گفت: اردوغان رئیس جمهور و رئیس حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه از کودتای نافرجام سال گذشته برای افزایش قدرت خود بهره می گیرد و در واقع سعی دارد قدرت را شخصی کند.

وی به این نکته اشاره کرد که باوجود عقیم ماندن کودتا و ورود ارتش و نیروهای امنیتی برای خنثی کردن کودتای سال گذشته ولی هنوز وحدت و همبستگی مطلوب و کامل در ترکیه بدست نیامده و این در حالی است از کودتای 15 ژوئن تا کنون ترکیه به سوی یک خودکامگلی کامل از سوی سران این کشور پیش می رود.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان در جمع مردم ترکیه به مناسبت سالگرد کودتای نافرجام سال گذشته گفت: گردن خائنان و مخالفان با ملت ترکیه را گردن می زنیم.
کودتای سال گذشته موجب بازداشت هزاران تن از نیروهای ارتش و پلیس ، قضات و اساتید دانشگاه های ترکیه شد. سران آنکارا که فتح الله گولن را عامل اصلی این کودتا می دانند از مقامات آمریکا خواستار استرداد وی به ترکیه شدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه